יאיר המבורגר, יו"ר הראל ביטוח ויו"ר איגוד חברות הביטוח, פתח אתמול (שלישי) במתקפה חזיתית נגד חברות האינשורטק המוכרות ביטוח דיגיטלי. בהתבטאות נדירה בטקס פתיחת הוועידה השנתית של לשכת סוכני הביטוח אמר המבורגר כי "ראינו שבשנים האחרונות צצות פה חברות אינשורטק כמו פטריות אחר הגשם. אבל אלוהים גדול ובחצי השנה האחרונה השוק מתנהל כמו שהוא מתנהל. הלקוחות והמשקיעים לא טיפשים, ורוב החברות האלה התרסקו בעשרות אחוזים, אפילו ב־%80־%90".

עוד אמר כי "כל מי שחשב שהן העתיד של הענף התבדה. חברות אינשורטק צמחו בקורונה בגלל הכסף העצום שפוזר ושוק ההון נתן להן ערכים היסטריים. חברות שלא מכרו שקל אחד ובטח לא הרוויחו שקל אחד נסחרו במאות מיליונים ואפילו במיליארדים".

יו"ר הראל הוסיף כי "האינשורטק והדיגיטציה הם הדבר הנכון אבל מי שחשב שהן תהיינה התחליף לחברות ביטוח קונבנציונליות טעה. החברות המסורתיות יאמצו את הדיגיטציה לתוך החברות שלהם. זה המתכון המנצח. המתכון המנצח עוד יותר זה לעבוד עם הסוכנים, והטובים ימשיכו להיות פה הרבה זמן. השילוב הנכון הוא בין חברת ביטוח קונבנציונלית, אינשורטק, וסוכן ביטוח מקצועי והגון, ואף חברה חדשה לא תצליח לנצח את זה".

במהלך נאומו, בירך יו"ר איגוד חברות הביטוח את ד"ר משה ברקת, המפקח על הביטוח היוצא: "אני עשרות שנים בענף ועברתי את כל המפקחים והוא מהטובים ביותר. הייתה לו גישה אוהדת לחברות הביטוח וזו לא בושה לאהוב את התעשייה. כשהוא ראה שנעשו לנו עוולות הוא ניסה לתקן אותן".