ברקע ההתאוששות בענף התעופה: חברת אל על חזרה להיות רווחית לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה, והערת עסק החי שריחפה מעליה - הוסרה. אל על, שפרסמה היום (רביעי) את הדו"ח הכספי לרבעון השלישי של השנה, הציגה רווח נקי של קרוב ל-67 מיליון דולר, לעומת הפסד גבוה של 136 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מהדו"ח עולה עוד, כי ההכנסות של אל על ברבעון השלישי הסתכמו בכ-626 מיליון דולר - יותר מ-150% בהשוואה לרבעון הקודם ולעומת כ-253 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2021. בדו"ח צויין, כי היקף ההכנסות ברבעון השלישי דומה לזה של טרום משבר הקורונה, בשנת 2019, בעוד שכושר הייצור של צי המטוסים עמד ברבעון השלישי של 2022  על כ-72% בלבד ביחס להיקף הפעילות המקביל ב-2019. כמו כן, התזרים של החברה היה יציב, מפעילות שוטפת של כ-57 מיליון דולר ברבעון, ויתרת המזומנים של החברה עמדה על כ-316 מיליון דולר.

"אנו מדווחים על רבעון נוסף של שיפור משמעותי בכל הפרמטרים העסקיים והפיננסיים שלנו. זאת, הודות ליישום נחוש ושיטתי של תוכנית ה-RESTART", ציינה מנכ"לית אל על, דינה בן-טל, "אנו ממשיכים להקפיד על הנושאים הפיננסיים והתפעוליים השוטפים שלנו, בראיית המגמות הגלובאליות". היא הוסיפה: "במקביל, אנו ממשיכים עם הפנים לעתיד ומקווים להשלים בקרוב את גיבושה של האסטרטגיה החדשה של אל על לשנים הבאות. אני מבקשת להודות ללקוחות הנאמנים שלנו על הבחירה באל על. אנו נוסיף ונשאף להשתפר ולהצטיין עבורכם וכן תודה מיוחדת לאנשינו המסורים המניעים את החברה קדימה".

מנכ''לית אל על דינה בן-טל (צילום: יוסי גמזו לטובה)
מנכ''לית אל על דינה בן-טל (צילום: יוסי גמזו לטובה)

סמנכ"ל הכספים באל על, יציק אליאב, אמר עוד: "המעבר לרווח נקי משמעותי, מעיד יותר מכל על הצלחת מהלכי החברה במיקסום המומנטום בענף וניהול יעיל והדוק של ההוצאות".