"בחוק ההסדרים נציע רפורמות שיסייעו להתמודדות עם ההון השחור. מידע הוא אמצעי חשוב ביותר. צריך להרחיב את חובת הדיווח על חשבונות לקוחות מגורמים כמו בנקאות, מוסדות פיננסיים, חברות ביטוח וקופות גמל", אומר ל"מעריב" מנהל רשות המסים ערן יעקב. יעקב, שדיבר בכנס השנתי של לשכת סוכני הביטוח באילת, הוסיף: "כך יתאפשר לנו להיות הרבה יותר מדויקים בעולם של המהפכה התעשייתית הרביעית. יש לנו המון מידע ויכולת אנליזה מתקדמת, והדרך להתמודד כדי לא להטריד, היא לקבל מראש את המידע".

על גישת האזרחים לתשלום מס הוא אומר: "קשה לאהוב את רשות המסים, כי אף אחד לא באמת אוהב לשלם מסים. אבל חד־משמעית, יש שינוי בגישת הציבור. חלק מהצורך שלנו להשתפר בו, זה ביכולת שלנו להסביר לציבור את החשיבות בתשלומי המס".

עוד אמר: "מצד שני, אנחנו מפעילים יד קשה מול אלה שבוחרים שלא לשלם מס כדין ואני מתכוון לאלה שעושים זאת בצורה בוטה. שלחנו מאות מכתבים לכאלה שפתחו חשבונות בכל מיני מקומות על הגלובוס, וחשבו שרשות המסים לא תדע. במכתבים נאמר בצורה ברורה שפתחנו להם תיק בלי לשאול אותם. זה אומר שאנחנו מחייבים אותם בהגשת דוח, כי יש להם כספים במקומות כאלה ואחרים בעולם והם לא מדווחים עליהם. זה היה גל ראשון, ויהיו עוד גלי מכתבים כאלה".