זאת הייתה רק שאלה של זמן עד שעליית הריבית והאינפלציה ישתקפו בתוצאות העסקיות של הבנקים. רווחי בנק הפועלים, בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי לרבעון השלישי של 2022 (יולי־ספטמבר) שפורסמו אתמול הצביעו על עלייה חדה ברווחיות.

הדוחות של בנק לאומי יפורסמו בשלישי הבא ושל בנק מזרחי טפחות בשני הבא. גם תוצאות בנקים אלה יהיו טובות מהצפוי. נתוני הרווחיות עדין אינם מגלמים את עליית הריבית השבוע. שלושת הבנקים הרוויחו הרבעון 3.145 מיליארד שקל, גידול של 37% בהשוואה לרבעון המקביל.
מתחילת השנה הרוויחו הבנקים 8.5 מיליארד שקל, גידול של 16.2%.

הסיבה לגידול ברווחים היא זינוק ברווחי המימון. מנגד, כמעט ולא נרשם גידול משמעותי בהפסדי האשראי, למרות סימני ההאטה במשק. בזכות הרווח, חילקו הבנקים דיווידנד של 950 מיליון שקל, בנוסף למה שכבר חולק.

הכנסות המימון בבנק הפועלים ובדיסקונט זינקו בכמיליארד שקל לעומת התקופה המקבילה. בנק הפועלים בניהול דב קוטלר רשם את הרווח הגבוה ביותר (1.785 מיליארד שקל), גידול של 48% בהשוואה לתקופה המקבילה. הרווח מהווה תשואה של 15.9% על ההון.

מתחילת השנה הרוויח בנק הפועלים 4.78 מיליארד שקל. בזכות הרווחים הודיע הפועלים על חלוקת דיווידנד של 536 מיליון שקל. רווחי דיסקונט שבניהול אורי לוין זינקו הרבעון ב־23.7% ל־893 מיליון שקל. הרווח מהווה תשואה של 15% על ההון. מתחילת השנה הסתכם הרווח ב־2.56 מיליארד שקל.

דב קוטלר מנכ''ל הפועלים  (צילום: גדי דגון)
דב קוטלר מנכ''ל הפועלים (צילום: גדי דגון)

עלייה של 1% בריבית הגדילה את הכנסות המימון בדיסקונט במיליארד שקל בשנה. הבנק יחלק דיווידנד של 178.6 מיליון שקל. מנכ"ל הבנק הסביר שהתוצאות מושגות על רקע תקופה קשה ומאתגרת.

רווחי הבנק הבינלאומי צמחו הרבעון ב־28.3% ל־467 מיליון שקל. הבנק בניהול סמדר ברבר צדיק, מציג את שיעור התשואה על ההון הרבעוני הגבוה ביותר של 18.5%. מתחילת השנה הרוויח הבינלאומי 1.13 מיליארד שקל, והוא יחלק דיווידנד של 235 מיליון שקל, בנוסף לדיווידנד של 710 מיליון שקל שכבר חילק השנה.