במסגרת כנס ועידת רבני אירופה, שהתקיים השנה במלטה, קבוצת איים קטנה הממוקמת דרומית לאיטליה, אמר שר הכלכלה המלטזי סילביו שמברי כי מדינתו מחשיבה את ישראל כ"שותפה אסטרטגית". עוד הוסיף שמברי כי בכוונתו להוציא משלחת לביקור בישראל על מנת לחזק את הקשר בין שתי המדינות: "החזון ארוך טווח של הממשלה שלנו הוא לבנות קשרים פוליטיים וכלכליים חזקים יותר עם ישראל. אנו רואים בה שותפה טבעית עבורנו, בייחוד בתחום המחקר הטכנולוגי המשותף, השקעות כלכליות ותיירות".

עוד הוסיף שמברי כי במסגרת שיתוף הפעולה עם ישראל יוכלו שתי המדינות לחפש ולפתח טכנולוגיות חדשות, כמו בתחום הבינה המלאכותית.
"המטרה הסופית שלנו היא דו־כיוונית: גישה כלכלית־חברתית שתניב יתרונות רבים למלטה ולישראל. אנחנו מתכוונים גם למשוך השקעות זרות וליצור מקומות עבודה בתוך המגזר הזה, וגם שואפים להבטיח שהיתרונות שמביא עמו גל חדשנות זה, יגיעו ליותר פלחים בחברה המלטזית במהלך חיי היומיום שלה". עוד הוסיף השר כי במסגרת תוכנית ההתאוששות הכלכלית של מלטה, יושקעו יותר מ־316 מיליארד יורו בפרויקטים שונים של חברות קטנות ובינוניות בתחומי תיירות ותרבות.

הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה, הביע עניין רב בשיתוף פעולה בין המדינות. "ההזדמנויות של חברות המגיעות למלטה, בנוגע לתעשיית הטכנולוגיה, נובעות בעיקר מכוח העבודה המצוין המוכשר שלה ומהתנהלות הממשלה שמעודדת את ההשקעות. כל אלו הופכים את מלטה למקום מצוין לעשות בו עסקים", הסביר.

אדריאן סעיד, נשיא "מימקול", ארגון הגג של החברות הממשלתיות במלטה, אמר בשיחה עם "מעריב": "אנו כל כך קרובים גיאוגרפית לישראל, וכל כך חשוב לנו לכבד את כל הדתות בעולם, שזה רק הגיוני שנשתף פעולה עם הישראלים ועם יהדות העולם. אנו מעניקים במדינה הנחות מס והטבות נוספות למשקיעים אצלנו".

ישראל אוחיון, מבכירי הקהילה היהודית במלטה, סיפר ל"מעריב" כי "העובדה שהשנה נערך הכנס של ועידת רבני אירופה במלטה היא דבר חשוב וטוב לקהילה פה. זה מעניק לנו תקווה שעוד יהודים יגיעו לפה, ושיתפתח שיתוף פעולה פורה בין ישראל למלטה".