העיר אילת בלטה בגדול בדיונים במספר פאנלים שהתקיימו בכנס ההשקעות הגלובלי של קבוצת הג'רוזלם פוסט במרקש, מרוקו. ראשית, סגן ראש עיריית אילת, מתן בארי, שמשפחתו הגיעה ממרוקו, הציג את קסמיה של העיר החמישית בגודלה בישראל בפני משתתפי הכנס, כעיר התיירות המובילה בישראל.

בארי סיפר על יתרונותיה של העיר, לרבות גבולותיה המשותפים עם ירדן, מצרים וסעודיה, שונית האלמוגים, הרי אדום, מסלולי רכיבה על אופניים, האקלים החם והשמשי, ופסטיבלי המוזיקה הרבים הנערכים בעיר. בנוסף, הוא הדגיש את העובדה שאילת נחשבת לעיר התיירות הליברלית ביותר במזרח התיכון. בארי התווה את היעדים שהציבו לעיר בתחומי התעופה, תיירות, רפואה וחדשנות, והזמין את משתתפי הכנס ליצור שיתופי פעולה בין משקיעים שונים ומדינות, כדי לממש את  החזון, ולעשות היסטוריה ביחד.

לאחר מכן השתתף  בארי בפאנל תיירותי עם ג'ליל בנאבס-טארג'י, לשעבר נשיא האיגוד הלאומי המרוקאי של משקיעים בתיירות. את הפאנל הנחתה תמר אוריאל-בירי, עורכת מנהלת של Jpost.com.בארי ובנאבס-טארג'י שתפו את הנוכחים במאפיינים הזהים לאילת ומרוקו. בנאבס-טארג'י הזכיר את קרבתה של מרוקו לאירופה, את תרבותה וערכיה, ואת הכנסת האורחים החמה של העם המרוקאי. בארי ציין את האטרקציות של אילת, הכוללות את ים סוף, אתרי הצלילה, מלונות יוקרה, הגבולות המשותפים עם מצרים, סעודיה וירדן והמשיכה של המדבר.

פאנל תיירות בפורום ההשקעות הגלובלי במרקש (צילום: מרק ישראל סלם)
פאנל תיירות בפורום ההשקעות הגלובלי במרקש (צילום: מרק ישראל סלם)

במהלך הפאנל הסביר בארי כיצד העיר אילת מציעה למשקיעים זרים מגוון יתרונות כלכליים ולוגיסטיים. הוא הזמין אותם לקחת חלק בשינוי פני אילת, ושיפור המוצר התיירותי בעיר ברוח הסכמי אברהם, לרבות פיתוח תיירות מרפא, בניית מרכז "עיר עולמית" בדומה לדובאי, והקמת מרכז כנסים ואירועים.

בארי קידם את הקמת שדה התעופה הבינלאומי החדש ליד תמנע והצהיר כי הוא יכול להוות שער למזרח התיכון, אפריקה, אסיה ואירופה, הן לתנועת נוסעים המונית, והן להובלת סחורות מרחבי העולם דרך אילת.