העלייה בתעריפי החשמל בשנת 2022, בנוסף לזו הצפויה בעתיד הקרוב, הביאה לגידול של 18% בהתקנת מערכות אנרגיה סולארית על גגות בתים פרטיים.

בשנה האחרונה הותקנו 4,500 מערכות כאלה. על פי החלטת הממשלה, ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יהווה עד שנת 2025 20% מכלל צריכת החשמל ועד שנת 2030 - 30% מכלל צריכת החשמל בישראל. נכון להיום אנחנו עדיין רחוקים מיעדים אלה. אם בינואר 2023 אכן תהיה עלייה נוספת של 8.2% במחירי החשמל, צפוי גידול נוסף בהתקנת מערכות סולאריות במגזר הפרטי.

להתקנת מערכת אנרגיה סולארית ביתית על גגות יש כדאיות כלכלית. התקנת מערכת בשטח גג של 120 מ"ר עולה כ־80 אלף שקל ומייצרת הכנסה צפויה של כ־14 אלף שקל לשנה ותשואה שנתית של 14%. עלות ההשקעה של המערכת מוחזרת בתוך שש וחצי שנים.

חברת האנרגיה אנרפוינט נערכה בימים אלו לגידול בביקוש להתקנת מערכות אנרגיה סולארית, וגייסה עשרות אנשי מכירות ומתקינים. בתחילת השנה נרכשה החברה על ידי קבוצת כלמוביל. יבואנית הרכב הגדולה נכנסה לתחום לאור הגידול בביקוש לאנרגיה בכלל ולאנרגיה חלופית בפרט.

ניר פלג, המנכ"ל: "תעריפי החשמל הגדילו את כדאיות ההשקעה בתחום האנרגיה הסולארית. בעל הנכסים נהנה מהכנסה פסיבית, לצד העובדה שמערכות אלו הן מערכות ירוקות. מדובר בתשואות שנתיות דו־ספרתיות ובהשקעה בסיכון נמוך".