השפעת פרשת הסלמונלה בקבוצת שטראוס שפרצה באפריל והריקול שהביא לאיסוף כל מוצרי השוקולד גרמו לחברה הפסד שנתי הנאמד ב־290־310 מיליון שקל. כך עולה מדוחות החברה שפורסמו אתמול.

עוד עולה כי ההכנסות זינקו ב־17% ל־2.5 מיליארד שקל. השלכות אירוע הריקול, תוכנית ההתאמות בשלוחתה האמריקאית של שטראוס "סברה", עליית חומרי הגלם ובראשם החלב הגולמי והקפה הירוק, מחירי האריזות ועלויות השינוע שחקו ב־9.9% את הרווח הגולמי, שהסתכם ב־746 מיליון שקל (רווחיות גולמית של כ־30%).

על פי הנתונים, הרווח התפעולי צנח ב־63.3% ל־111 מיליון שקל. הרווח הנקי צנח ב־82.4% ל־35 מיליון שקל. מי שיתמודד עם נזקי הריקול והצעדת שטראוס קדימה הוא שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שיחליף את מנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה. באב"ד ייאלץ בין היתר להתמודד עם הסוגיה האם להעלות את מחירי מוצרי החלב, בדומה לתנובה.

באב"ד ייהנה משכר חודשי של 150 אלף שקל, שעשוי להגיע, אחרי הקצאת מניות ובונוס, לתשלום שנתי של 6.87 מיליון שקל. בר דעה בחר לא להתייחס לשאלה אם בכוונת החברה להעלות בקרוב מחירים. בתגובה לדברים אמר המנכ"ל היוצא כי "שטראוס מציגה צמיחה במרבית עסקיה, למעט בקטגוריית הממתקים בישראל ותחום פעילות מטבלים וממרחים בינלאומי.

"התמודדות עם האינפלציה ועם עליות ניכרות במחירי חומרי הגלם, החזרה ההדרגתית של סברה לשוק ועצירת הפעילות בממתקים הובילו לשחיקה ברווחיות".