מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן בתחנה בשירות עצמי יעלה הלילה בחצות (בין רביעי לחמישי) ב-39 אגורות, כך הודיע משרד האנרגיה והתשתיות. המחיר המרבי בשירות עצמי לא יעלה על 6.85 שקל לליטר, והתוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מהעדכון הקודם (7.06 שקל לליטר).

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.86 שקל לליטר, עלייה של 34 אגורות מהעדכון הקודם. התוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מהעדכון הקודם.

כאמור, הסיבה לעלייה במחיר היא הביטול החלקי של ההנחה על מס הבלו, שמעתה תעמוד על 33 אגורות לליטר, במקום 79 אגודות, כפי שהיה בחודשים האחרונים. עם זאת, בשל ירידת מחירי הנפט בעולם, העלייה במחיר הדלק בארץ נמוכה יותר, מהפחתת ההנחה על מס הבלו.

כזכור, בחודש אפריל האחרון הודיע משרד האוצר על הנחה של חצי שקל לליטל במס הבלו, זאת ברקע הזינוק החד שנרשם במחירי הדלק, בעקבות עליית מחירו בעולם על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. בחודש אוגוסט ההנחה על מס הבלו עלתה בעוד חצי שקל והגיעה לשקל לליטר. אז מחיר הדלק עמד על למעלה משמונה שקלים לליטר 95 אוקטן.

כעת, מרבית ההנחה יורדת, וזאת ברקע הירידה היחסית של מחירי הדלק בשווקים הבינלאומיים. ההנחה הנוכחית, של 33 אגורות לליטר, תהיה בתוקף עד סוף חודש דצמבר.