תל אביב, שנשאה בשנה שעברה את תואר "הכבוד" ודורגה כעיר היקרה בעולם בדירוג של המגזין "האקונומיסט", ירדה השנה למקום השלישי. לפי הדירוג, שפורסם הלילה (בין רביעי לחמישי), שתי הערים היקרות בעולם שעקפו את העיר הישראלית הן ניו יורק וסינגפור, כשהונג קונג ולוס אנג'לס סוגרות את החמישייה הראשונה.

יוקר המחיה הממוצע עלה ב-8.1% בשנת 2022, בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה וההשפעות המתמשכות של מגיפת הקורונה. זאת, על פי מדד יוקר המחיה העולמי, שפורסם השנה ע"י מגזין "האקונומיסט". מחירי האנרגיה זינקו ב-29% בממוצע במערב אירופה וב-11% ברחבי העולם מאז השנה שעברהועם גם עלות המזון עלתה. המלחמה היא אחת מההשפעות הגדולות על העלייה במחירים, כאשר גם אוקראינה וגם רוסיה הן יצרניות חשובות של דגנים, זרעי שמן ודשן. 

ניו יורק (צילום: אינגאימג')
ניו יורק (צילום: אינגאימג')

סינגפור, שקטפה את המקום הראשון מ-2014 עד 2019, חזרה להיות העיר היקרה בעולם, למרות שהפעם היא חולקת את המקום עם ניו יורק, שהגיעה עמה לשוויון וקטפו את המקומות הראשונים הרשימה.

סינגפור (צילום: רויטרס)
סינגפור (צילום: רויטרס)

לצד המחירים הגבוהים, מדד יוקר המחיה של המגזין מביא לנו גם חדשות טובות: תחזית המדד לשנת 2023 היא שהאינפלציה העולמית של המחירים לצרכן תרד מממוצע של 9.4% ל-6.5%.

10 הערים היקרות ביותר בעולם לשנת 2022:
1. ניו יורק וסינגפור (תיקו)
3. תל אביב, ישראל
4. הונג קונג ולוס אנג'לס (תיקו)
6. ציריך, שוויץ
7. ז'נבה, שוויץ
8. סן פרנסיסקו, קליפורניה
9. פריז, צרפת
10. קופנהגן, דנמרק