תשלובת כרטיסי האשראי ישראכרט נערכת לשינויים הדרמטיים בשוק כרטיסי האשראי, ומפעילה תוכנית התייעלות שתחסוך כ־60 מיליון שקל לשנה. במסגרת התוכנית יפוטרו עד סוף 2023 250 עובדים, שהם 12% ממצבת המשרות. עלות תשלום הפיצויים לעובדים שיפוטרו נאמדת ב־30־35 מיליון שקל.

התוכנית מתבצעת בשיתוף פעולה עם ארגון העובדים, תוך בחינה של מגוון פתרונות ותוכניות סיוע לעובדים שיעזבו את החברה. התוכנית מופעלת על רקע ירידה ברווחיות של 39% ברבעון השלישי של 2022, ל־60 מיליון שקל. השינוי יתבצע במסגרת הסכמים תפעוליים מול בנק הפועלים, שיגדיל את ההוצאות הרבעוניות ב־50 מיליון שקל, ועל רקע התגברות התחרות בשוק כרטיסי האשראי. גם הגופים המוסדיים המחזיקים בפועל בשליטה בישראכרט מצפים שהחברה תצמצם את הוצאותיה ותשפר את הרווחיות שלה.

ישראכרט, שנשלטה במשך שנים על ידי בנק הפועלים, היא הגדולה מבין חברות כרטיסי האשראי. בראש דירקטוריון החברה עומדת תמר יסעור.
מנכ"ל החברה רן עוז אמר בתגובה כי "בהתאם לאסטרטגיה של הקבוצה ולהתפתחויות בשוק התחרותי שבו אנו פועלים, אנו הופכים את החברה לגמישה, יעילה וממוקדת יותר כדי שנוכל להוביל את ישראכרט ליתרון תחרותי משמעותי ולהובלת השוק. לצערנו, כחלק מתהליך זה, הפחתת מצבת העובדים היא הכרח המציאות".