חץ ונצ'רס (Hetz Ventures), קרן הון סיכון ישראלית המנהלת קרוב ל-300 מיליון דולר, הודיעה היום על השקת רשת היועצים של חץ (Hetz Executive Network). הרשת הושקה לאחר מספר שנות עבודה בהן גובש ספר הדרכה (playbook) המבטא את הגישה המתודית של חץ ונצ'רס להשקעות ואת קהילת היועצים שאותה הקימה. חץ ונצ'רס מתמקדת בהשקעות סיד בסטארט-אפים בתחומי התוכנה, בדגש על כלי פיתוח תוכנה, DevOps, תוכנות ארגוניות, אבטחת סייבר ופינטק.

קהילת היועצים של חץ נבנתה בקפידה כדי לספק מענה לצרכים המורכבים של סטארט-אפים עתירי טכנולוגיה. הרשת מציעה ליזמים נגישות חסרת תקדים ליותר מ-200 מנהלים בכירים במחלקות הנדסת תוכנה, מו"פ, סייבר, דאטה, מוצר ופיננסים של חברות גלובליות גדולות. היועצים יספקו לסטארט-אפים תובנות ייחודיות ויאפשרו לסטארט-אפים לפתח איתם שיתופי פעולה. במקביל, הקרן תחבר סטארט-אפים לרשת הרחבה של ארגונים שחץ משתפת פעולה איתם. 

"קיים מתאם גבוה בין סטארט-אפים שמצליחים במהירות לבין אלה שמקיימים דיאלוג שוטף עם השוק שלהם. קל ליצור קשרים עם חברות חיצוניות כשאתה מותג שמגלגל מיליארדי דולר, אך כשאתה חברה בתחילת דרכה, רשת של קשרים שנבנתה באופן תפור עבורך יוצרת הבדל עצום", מסר יהודה טאוב, שותף מנהל בחץ ונצ'רס. 

"כדי להקדים את המתחרים, אנחנו צריכים לדעת מה מתכננים הסטארט-אפים החדשניים ביותר", מסר גרנט בורזיקס, סמנכ״ל אבטחת הסייבר בחברת Silicon Valley Bank. "רשת היועצים של חץ היא הזדמנות נהדרת לעבוד בשיתוף פעולה עם סטארט-אפים מובחרים שמביאים חדשנות לתחום אבטחת הסייבר. הצוות של חץ מבין היטב מה דרוש למנהלים בחברות טכנולוגיות גדולות. התוצאה היא הצלחה לשני הצדדים – הידע העשיר שיעמוד לרשות הסטארט-אפים מספק להם ערך רב, ואילו מנהלים בכירים מקבלים אפשרות לחזות מגמות עתידיות ולהיחשף להתפתחויות שיביאו לשינויים בשוק". 

"הקדשנו שנים לגיבוש קהילה של יותר מ-200 מנהלים משפיעים שמובילים מחלקות גדולות של מו"פ, הנדסה, אבטחת סייבר ופיננסים בחברות רב לאומיות במרכזי ההיי-טק הגדולים ברחבי העולם", מסרה מורן גלברט, מנהלת הפיתוח העסקי ורשת היועצים של חץ ונצ'רס. "יש חשיבות גדולה לכך שהמנהלים ברשת היועצים נלהבים לדבר איתנו באותה המידה וללמוד על מגמות חדשות בתחומי העיסוק שלהם, מה שהופך את מערכות היחסים הללו לבעלות ערך רב לשני הצדדים". 

"רשת היועצים של חץ פותחת את הדלתות הן למנהלים בכירים בתעשיית ההיי-טק והן למייסדים של סטארט-אפים ואני שמח להיות שותף לחידוש זה", מסר זאק איסלאם, דירקטור הנדסת תוכנה ב-AWS. "לסטארט-אפים מוצעים קשרים ושיתופי פעולה ברמה שלא עמדה לרשותם עד כה, וליועצים יש הזדמנות לאחד כוחות עם המותגים המשמעותיים הבאים ולתרום להצלחתם". 

חץ ונצ'רס נוסדה בשנת 2018, ומנוהלת על ידי יהודה טאוב, שותף מנהל, ופאבל ליפשיץ, שותף כללי, שפועלים ממשרדי הקרן בתל אביב. הקרן השקיעה מהקמתה בכ-27 חברות, ביניהן Trigo, retrain.ai, 8fig ו-Velocity ורשמה שלושה אקזיטים - Granulate, שנרכשה על ידי אינטל, Seekret, שנרכשה על ידי Data Dog ו-Market Beyond, שנרכשה על ידי Bright Data.