חברת אלקטרה מוצרי צריכה דיווחה כי היא מקדמת גיוס של 200 מיליון שקל, כמחצית מבנקים וכמחצית מבעלי מניותיה, לצורך השקה והסבה של 40־50 סניפים של חברת הבת יינות ביתן לסניפי רשת קרפור הצרפתית בישראל. הרשת מנוהלת על ידי אורי קילשטיין.

עכשיו זה סופי: רשת הקמעונאות קארפור נכנסת לישראל באמצעות אלקטרה צריכה

החברה מציינת כי תוכנית ההשקעה הופיעה בדוחות הכספיים של הרבעון השלישי שפורסמו לפני ימים אחרים, וכעת היא מצרפת פרטים נוספים. יינות ביתן כבר החלה ביבוא מוצרים שוקולד ומוצרים אחרים המתחרים ביצרני המוצרים המסורתיים. על פי ההודעה לבורסה, מדובר בין השאר בחלק מתוכנית ההתייעלות של יינות ביתן. תוכנית ההסבה לסניפי קרפור תושלם במחצית הראשונה של שנת 2023.

בשלב זה טרם סוכמו תנאי המימון הסופיים מול הבנקים, ויינות ביתן מנהלת מולם משא ומתן. עוד נמסר כי במסגרת זו, אלקטרה תבצע השקעה של 40 מיליון שקל בהונה העצמי של יינות ביתן, ממקורותיה העצמיים ועל פי חלקה היחסי (35.5%).

גובה ההשקעה הסופי של החברה ייקבע כתלות בשיעור ההשתתפות של יתר בעלי המניות ביינות ביתן, ובהם קבוצת הפניקס, המחזיקה ב־15% ממניותיה, נחום ביתן, מייסד החברה המחזיק ב־36% מהמניות, והבנקים הנושים, ובכללם בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות (10%).