שינויים פרסונליים צפויים בצמרת המערכת הבנקאית במהלך 2023. ל"מעריב" נודע כי יו"ר בנק לאומי, דיסקונט ומזרחי טפחות עומדים לסיים את כהונתם בקרוב. יו"ר בנק לאומי, סאמר חאג' יחיא, פורש מתפקידו בעוד פחות משנה - לאחר שמילא 9 שנות כהונה.

אתמול פורסמה מודעה מטעם הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים לצורך הגשת מועמדות לכהונת דירקטור בלאומי לשנת 2023. האסיפה הכללית, שתיערך במהלך השנה הבאה, תוכל לבחור עד שלושה דירקטורים. על פי הודעת חברי הוועדה, "לאור סיום כהונתו הצפוי של יו"ר הבנק במהלך שנת 2023, יינתן משקל למועמדים בעלי כישורים וניסיון המתאימים לשמש גם כיו"ר הדירקטוריון".

עוד נמסר כי הוועדה "תיתן משקל לשוויון הזדמנויות במגזרי האוכלוסייה, ותקיים הלימוּת יחסית בהרכב בין נשים לגברים". בנק לאומי אינו לבד. יו"ר דיסקונט שאול קוברינסקי יסיים את תפקידו במהלך 2023, וכעת מתנהלים מגעים על מועמדים אפשריים להחליפו. יו"ר מזרחי טפחות משה וידמן סיים בחודש האחרון 10 שנות כהונה בתפקידו לאחר שמונה ב־26 בדצמבר 2012.

מזרחי טפחות הוא בנק עם גרעין שליטה, וכהונתו של וידמן נמשכה 10 שנים ולא 9 שנים כמקובל. האסיפה של בעלי המניות האריכה אתמול את כהונתו באופן חריג בשנה נוספת עד לסוף 2023.