המשטרה והרשות לניירות ערך הודיעו הלילה (ראשון) כי הסתיים הליך ההסגרה של מייק בן ארי, המכונה "מיידוף הישראלי" וחשוד בהונאת משקיעים במיליוני שקלים, במסגרתו הוא הובא לישראל מבוסניה. ענת דוידוב שוחחה הערב (ראשון) בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM עם עורך הדין איתן ארז, המייצג את הנושים של בן ארי, אשר הגיב לדברים.

לאחר שהסגרתו אושרה: "מיידוף הישראלי" נחת בנתב"ג

"זאת הונאת הפונזי הגדולה ביותר בישראל מאז ומעולם בהיקף של כ־600 מיליון שקלים", אמר ארז. "היא שונה במשך הזמן שהיא התרחשה. היא התרחשה מעל 15 שנה. בדרך כלל, הונאות פונזי מתפוצצות אחרי שלוש-ארבע שנים, פה הוא הצליח לגלגל את הפונזי הזה אחרי 15 שנה. היא שונה גם בתחכום, בכמות העצומה של הנפגעים. היו לו 1,000 לקוחות. גם החתך הסוציואקונומי מעניין, רובם אנשים יותר מבוגרים ויותר נשים מאשר גברים".

הוא הסביר כי מדובר באנשים תמימים שזה היה כל כספם ואמר כי "בעיניים עצומות הם סמכו עליו. הבטיח להם ריבית קבועה של 10 אחוז לשנה, הבטיח השקעות בעסקים ריאליים".

לאחר מכן נשאל היכן היה "הפיצוח הלא נכון", ועל כך השיב: "אני חוזר ומזהיר כבר שנים, אם מישהו מבטיח לך תשואה קבועה ולא משנה אם זה ארבעה אחוזים לחודש כמו שהבטיח ערן מזרחי או 12 אחוז כמו שהבטיח בן ארי או אחוז אחד לחודש כמו שהבטיח מיידוף - מי שמבטיח לך תשואה קבועה, לברוח מיד".  

עורך הדין הוסיף כי ההליך לא יאפשר כתב אישום מלא ופיצוי, ואמר כי "הרשות לניירות ערך התרשלה חמורות פעמיים. פעם ראשונה בסוף 2018 כשלא עצרו אותו, למרות שהוא כתב להם שהוא מסרב למסור להם מסמכים עקב חשש מהפללה עצמית, ומיד אחרי זה, במשך שנתיים בלבד, הוא גייס עוד 250 מיליון שקל בשנתיים. פעם שנייה, הם התרשלו חמורות כאשר הם נתנו לו לברוח ב־2021 תמורת ערבות מגוחכת של שני מיליון שקלים. עכשיו, אם הוא לא היה עושה את הטעות הזאת ועובר מסרביה לבוסניה הרצגובינה, אז מן הסתם הוא לא היה נעצר".

בהמשך התייחס למשקיעים ואמר כי "אנחנו מאמינים שלפחות 200 מיליון שקל יחזרו למשקיעים. מקווים שיהיה דיבידנד נכבד ואנחנו לא שוכחים את הרשלנות של הרשות לניירות ערך, שמסרבת בימים אלה לשחרר 50 מיליון שהיא תפסה".

לסיום אמר, "אולי כדאי שתתקשרו לענת גואטה, יו"ר הרשות לניירות ערך, שמסרבת לשחרר 50 מיליון שקל, כסף שלנו, של משקיעים שמסרבים לשחרר להם, כנראה מתוך אותה הרשלנות כמו שנהגו עד היום. זה כבר נמשך שנה שלמה הסאגה הזאת. שנה שלמה מסרבים לשחרר לנאמן דגן את ה־50 מיליון שקל האלה. אני מקווה שב־10 בינואר, בית המשפט יעמיד את הרשות לניירות ערך במקום".