גל הפיטורים בהיי טק נמשך ובימים אלה חוזרים לשוק העבודה מאות עובדים שנפלטו מהחברות שגייסו עובדים רבים בתקופת הקורונה ונכנסים לתקופה רזה שתלווה אותנו במהלך השנה והשנתיים הקרובות. 

המשבר בעולם ההיי טק מזמן הזדמנויות ייחודיות לחלק מהמפוטרים
"ההידרדרות צפויה להימשך": יזם ההיי-טק מספק תחזית קודרת לעתיד הענף

ד"ר יעקב מנדל, לשעבר המשנה למנכ"ל אינטל, שוחח עם ליאור רוזנפלד בתוכניתו ב-104.5FM, והתייחס לנושא:  "כל מה שקורה בעולם משפיע על כל חברות ההיי טק בכלל ולא רק על ישראל. ישראל היא תמונת ראי של שקורה בעולם. מה שקורה כרגע התחיל לפני מספר חודשים, כאשר החברות הגדולות בעולם עצרו כניסות עובדים שעזבו".

הוא הציג תחזית פסימית:  "אם דיברו על 2023 כרגע מדברים על עמוק בתוך 2024 והדבר משפיע על השוק הישראלי, כי יש לו חברות רבות שנמצאות בשוק הבין לאומי, וחברות ההיי טק הושפעו בצורה מאוד מהירה". "הטבות ענק של מרבית העובדים של החברה לחגיגות, הייתה בשביל האווירה שהייתה לקלוט כמה שיותר עובדים, לעזור בצמיחה שלה ולעזור לקראת העתיד המזהיר שצפו".

"אבל לא נערכו למודל הכלכלי, איפה ההכנסות שצריכות לגדול בהתאם? איפה הכנסות שהם יביאו לי כשאני קולט אותם? ואז התחיל להיווצר הפער ההפוך, אתה קולט עובדים וההכנסות לא מזהירות, מהר מאוד אתה צריך לצמצם לכן העצירה של זה לא תהיה בעתיד הקרוב, המגמה עוד תימשך בצורה חזקה גם ברבעון הראשון והשני של 2023", הוסיף.

הוא שלח מסר לאלו השוקלים לעבור לתחום ההיי טק: "השוק עבר משוק של עובדים לשוק מעסיקים. כל אחד שנמצא במקום עבודה, שמור על המקום עבודה שלך, תעבוד כמו שצריך תעשה מעל ומעבר תוכיח את עצמך".