ממשלת נתניהו צפויה להיות מושבעת ביום חמישי הקרוב, זאת לאחר משא ומתן שהיה נראה כי יגמר במהירות, אך יתארך הרבה מעבר למצופה. טרם הקמה, היא נתקלת בביקורת ציבורית רבה, עקב ההוצאות הקואליציוניות הרבות שצפויות להתקיים, כתוצאה מההסכמים עליהם חתמו המפלגות.

האם סמוטריץ' צודק במתקפה על הרמטכ"ל? זו התשובה של גולשי "מעריב אונליין"

הכלכלן שלמה מעוז שוחח הערב (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, והתייחס לעניין: "יהיה לזה מחיר. מעבר לזה, יש לנו תוספת בשכר בסקטור הציבורי, וזה בדרך כלל מתפשט - הוא מתחיל בסקטור הממשלתי, אחר כך ממשיך לסקטור הציבורי, ומשם ממשיך גם לעמותות ולמקומות אחרים, וזה יביא לעלייה בשכר, ובגדול".

עוד הוא הוסיף כי "מעבר לזה, אנחנו מגיעים לסכום של 35 מיליארד שקל, שזה סכום אדיר וזה יחייב את הממשלה באחד מהשניים: להעלות מיסים או להוציא כסף מקופת המדינה, דבר שנתניהו עצמו אמר כי הוא לא מעוניין בו, ואשר יביא ללחצים אינפלציוניים".

הוא טען כי האינפלציה והריבית צפויים להמשיך לעלות: "הסכנה היא שבניגוד לחומרי גלם, ולמוצרים שמחירם עולה השכר עלה, ונעצר. הוא לא ממשיך לעלות כל שנה. אינפלציה של שכר היא הרבה יותר מסוכנת מאינפלציה של חומרי גלם ומוצרים. שכר עולה או נעצר, בעוד מוצרים וחומרי גלם יכולים לרדת. טיסות לחו"ל יכולות לרדת, מוצרים יכולים לרדת. לכן, בנקים לא אוהבים אינפלציה של שכר".

כשנשאל בנוגע לציפיותיו בנושא מהממשלה הנכנסת, השיב: "להגביל את ההוצאות שלה. צריך להגיד לאוכלוסיה שדורשת תשלומים שאין בגינם עבודה, שיצאו לעבוד. אם הם יעשו את זה יוכלו לגבות מסים ולממן את ההוצאות שלכם. להוציא כסף חדש שאין מאחוריו עבודה זה דבר איום. יש לעודד את האנשים לעבור הכשרה מקצועית ושילכו לעבוד".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM