"אני בעד שירות של חרדים, אך זה מותנה בהבטחת תנאי שירות בסיסיים. גם אני שירתי בצבא. החרדים לא מתגייסים, לא מפני שהם לא רוצים לבזבז שלוש שנים או שמפחדים למות, אלא מחשש שילדיהם יעזבו את הדת בגלל חשיפתם לאוכל לא כשר או עירוב בין בנים לבנות". כך אומר בעל רשת האופטיקה והיזם החרדי יעקב הלפרין בראיון ל"מעריב".

לדבריו, "לא כל חילוני יכול להבין את זה. אם לא מקפידים על כשרות ויוצרים עירוב בין בנים ובנות, נוצרת בעיה המרתיעה את ההורים. החרדים צריכים להתגייס לשירות, אבל צריך לשנות את התנאים. אני יודע על חרדים שכן מתנדבים לעמותות". הלפרין החדיר לשוק את אחד המותגים המפורסמים ביותר של משקפיים, עם הסיסמה "משקפיים זה מוצר צריכה בסיסי". לפני שנה פרש מניהול הרשת בעקבות חילוקי דעות עם אחיו והרצון להיכנס לתחומי פעילות נוספים.

רשת גודלייף (צילום: יחצ)
רשת גודלייף (צילום: יחצ)

"למדתי באוניברסיטה של החיים. מכאן הניסיון העסקי שלי", הוא אומר. "אחרי 33 שנה שהייתי מרוכז באופטיקה החלטתי לזוז. במקום לריב, רציתי שהאחים הצעירים ייקחו את הפיקוד ושיניתי כיוון. עופר איתני פותח את גודלייף, וזה התאים לי בול אז השקעתי והצטרפתי כיו"ר. אמרתי 'העולם מתבגר', ורציתי לפתוח רשת שילב למבוגרים".

עוד הוסיף: "לאבא שלי היה קשה לסגור את דלת המכונית, והבאתי לו מגרמניה מתקן סגירה מיוחד. היה לו קר בחורף ומצאתי בשבילו גרביים תרמיים. החזון שלי הוא לא רק לעשות כסף, כי באופטיקה עשיתי מספיק. אני רוצה לשפר את איכות החיים למבוגרים". "אני בן 58. אני רוצה שיהיה לי יותר קל לנעול את הנעל ולשרוך שרוכים מבלי להתכופף בקושי. לא ייתכן שמי שצריך קלנועית כי הוא לא מסוגל לזוז ישלם 20 אלף שקל, ומי שצריך חיתולים קורעים אותו ב־70 שקל לחבילה.

המטרה שלי היא שגם מבוגר ירגיש מכובד ולא מנוצל", ציין. סופר־פארם קנו 10% מגודלייף, וקיבלו אופציה ל־40% נוספים. הם רואים בדור השלישי כאחד ממנועי הצמיחה בעוד שלוש־ארבע שנים. בקרוב ישלים הלפרין השקעה במיזם פורץ דרך שיסייע בתחום יוקר המחיה: "זה כאילו שאני מביא לישראל 200 תחנות דלק תוך שנה. המיזם ייגע בכל משפחה. מעבר לזה אני לא יכול למסור פרטים".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב סופהשבוע"