כפי שפורסם במעריב בחודש שעבר, יפתח רון־טל, יו"ר מגדל ויו"ר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר, הוא המועמד המוביל לשמש כמנכ"ל הבא של משרד האוצר תחת השר בצלאל סמוטריץ'. רון־טל נחשב למקורבו של שר האוצר וזוכה להערכה רבה ממנו. גם בדעותיו הפוליטיות מקורב רון־טל לימין, אולם למרות זאת הוא טרם נתן את הסכמתו לקבל עליו את התפקיד.

מקורב לסמוטריץ' וזוכה להערכה רבה: המועמד לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר

אפשרות נוספת המוזכרת לגבי רון־טל היא כי הוא יחזור לשמש בתור יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, תפקיד שממנו הוא פרש באוגוסט 2021 אחרי 11 שנות כהונה. מאז פרישתו מחברת החשמל, שימש רון־טל במשך תקופה קצרה כיו"ר מגדל ביטוח ופרש בעקבות חילוקי דעות עם בעל השליטה שלמה אליהו. בשלב מסוים הוא הוזכר כמועמד לשמש כיו"ר חברת שופרסל.

מועמד נוסף לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר הוא רם בלינקוב, המנכ"ל הנוכחי שכיהן תחת השר היוצא אביגדור ליברמן. בלינקוב שימש כיו"ר חברת נת"ע בזמן שסמוטריץ' כיהן כשר התחבורה וזכה להערכה רבה על תפקודו. היתרון במינוי של בלניקוב הוא בכך שהוא מגיע מהאוצר עצמו ומכיר את צמרת האוצר.

השארתו של בלינקוב בתפקיד תאפשר לשר האוצר החדש כניסה נוחה יותר למשרדו ועקומת הלימוד תהיה קצרה יותר. בלניקוב קרוב לסמוטריץ' גם בעמדותיו הכלכליות הניאו־ליברליות.