רואה החשבון עזרא גבאי שהיה החשבונאי הראשי של ענף הביטוח בישראל הלך לעולמו. הלווייתו התקיימה אתמול בבית העלמין קריית שאול בת"א. מאות בני משפחה, חברים ואנשי עסקים מענף הביטוח ליוו אותו בדרכו האחרונה.

בין המלווים יאיר המבורגר ומישל סיבוני (הראל), יהודה בן אסייג וארי קלמן (מנורה), עופר נמרודי (הכשרת היישוב) מוקי שניידמן (ביטוח ישיר) פיני כהן (קרן ההשקעות נוי), אתי אלישקוב (ליברה), ידין ענתבי וד"ר משה ברקת (לשעבר הממונים על הביטוח באוצר), עו"ד גיא רוטקופף (מנכ"ל איגוד הביטוח). 

ספד לו בנו בני גבאי (המשמש כיו"ר דירקטוריון הפניקס): "עזרא גבאי היה איש חסד ואמת, עניו וצנוע, איש מסורת, איש עבודה, איש חינוך ואיש משפחה. הוא הצליח בענק אבל הצלחותיו מעולם לא סנוורו אותו. תכונות אלו בהן בורך הביאו לכך שכל כך הרבה אנשים מאוד מעריכים ואוהבים אותו".

גבאי נולד בבגדד בשנת 1929 וכבר ב-1950 קיבל תעודת רואה חשבון מוסמך מאנגליה תואר שלמד בהתכתבות. הוא החל עבודתו בעיראק, כמתמחה ואח"כ כרו"ח בסניף של  פירמה בינלאומית Whinney Murray שלימים הפכה חלק מ-Ernst&Young. 

במקביל היה פעיל במחתרת הציונית בעיראק ובמבצע עזרה ונחמיה להעלאת יהודי עיראק לישראל. ביוני 1951 עלה לארץ ויום אחרי בואו החל בעבודה בחיפה כמבקר מטעם הפירמה הבינלאומית בחברת פז.

 בשנת 1956 הוסמך בישראל והוענק לו רישיון שמספרו 35. בשנת 1958 התחתן עם נרדה לבית כהן (משפחת מני). לזוג נולדו 4 ילדים 9 נכדים ו-2 נינים. ב-1959 פתח את משרד גבאי ושות' והחל לקבל לקוחות בעיקר חברות ביטוח.

במרוצת השנים הפך המשרד למוביל בראיית חשבון של ענף הביטוח ושירותים פיננסיים תוך קבלת שירות אישי ממנו. ב-1998 התמזג עם משרד קוסט פורר גבאי את קסירר. עד יומו האחרון הגיע למשרדו מידי יום. 

בנוסף לפעילותו המקצועית גבאי היה איש חינוך שמקדם חינוך ומצוינות. הוא הקים את קרן קידום החינוך בישראל מיסודה של הקרן לקידום החינוך ליוצאי עיראק בישראל.

יחד עם שותפיו בקרן סייע לעשרות אלפי תלמידים. עזרא גבאי הוא איש מסורת וככזה תמך והקים בתי כנסת. בין היתר סייע רבות להקמת בית הכנסת יחד שבטי ישראל בתל ברוך לזכר הוריו דניאל ופרחה גבאי והוריה של נרדה רוזה ובנימין כהן. יהי זכרו ברוך.