למעלה מ-52 מיליון פניות הוגשו במהלך השנה האחרונה אל הביטוח הלאומי, ומעל ל-115 מיליארד שקלים שולמו במסגרת קצבאות שונות שניתנו במסגרתו. כ-77% מתוכם הגיעו דרך פניות אישיות באתר המוסד, 12% דרך המוקדים (יותר מ-5 מיליון פניות), 4% בקבלת קהל ועוד כ-4% בעמדות שירות עצמי ברחבי הארץ.

הדבר נובע בין היתר עקב משבר הקורונה, אשר בעקבותיו פתח הביטוח הלאומי מספר גדול של ערוצי שירות לציבור, גם באופן פרונטלי וגם באופן דיגיטלי. בעוד בטרום הקורונה הגיעו דרך אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי כ-21 מיליון פניות, כיום המספר קפץ לכ-40 מיליון פניות.

יש לציין כי מספר הפניות ירדו בהשוואה לתקופת משבר הקורונה שם כמות הפניות הכוללת הגיעה לכ-80 מיליון פניות בכלל ערוצי השירות בשנת 2020, ולכ-62 מיליון פניות בשנת 2021.

הקצבה המשולמת ביותר היא קצבת אזרח ותיק שמשולמת ליותר ממיליון אזרחים ונאמדת בכ-36 מיליארד שקלים. קצבה השנייה בגודלה ששולמה בשנה האחרונה היא קצבת נכות כללית, שירותים מיוחדים וילד נכה עבור כ-470 אלף תושבים בסך של כ-23 מיליארד שקלים. 

ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי: "בשנים האחרונות ובעקבות משבר הקורונה, הביטוח הלאומי הפך להיות נגיש יותר, זמין יותר ודיגיטלי יותר. לא ויתרנו ולא נוותר על המפגשים הפרונטליים עם האזרחים אך אם ניתן למנוע בירוקרטיה ולענות בקלות לאזרח מה טוב".