אבינועם בן מוחה, מנכ"ל רשת חנויות הנוחות 7ELEVEN שנחתה בישראל היום (רביעי) עם פתיחת הסניף הראשון בתל אביב, שוחח עם ענת דוידוב ב-103FM וסיפר על ההתרגשות הגדולה, "הרשת מפעילה שמונים אלף סניפים בכל העולם. מדובר ברשת מוצרי נוחות, אנחנו מציעים אוכל טרי, הכל בשירות עצמי, מדובר בקונספט חדש שמגיע לישראל". 

תן לנו איזה בריף קצר, מה זו הרשת הזו?
"היום אנחנו פותחים את הסניף הראשון של סבן אילבן, רשת גלובלית, רשת בינלאומית שמפעילה למעלה מ־80 אלף סניפים בכל העולם. רשת חנויות נוחות גלובלית. אנחנו מציעים בחנות מגוון של קטגוריות, בעיקר הרבה מאוד מזון טרי, פרש פוד, גרב אנד גו, כריכים, סלטים, פיצות, גלידות, ועוד הרבה מאוד דברים טובים. הכול בשירות עצמי, זה קונספט חדש שמגיע לישראל, אנחנו מאמינים שהקונספט הזה יוכל לייצר עניין וגם להצליח".

שירות עצמי כלומר קופות עצמאיות?
"זו לא רק הקופה עצמאית, זו גם המזיגה היא עצמאית. לצורך העניין, כל אחד יוכל לבוא ולהכין את הקפה שלו בדיוק כמו שהוא אוהב. יש לנו מכונות קפה מאוד משוכללות שטוחנות את הקפה במקום, ואנחנו בסבן אילבן אומרים there are 3000 ways to have your coffee" ".

מי קהל היעד?
"הרשת למעשה נותנת מענה בכל שעות היום ולקהל מאוד מאוד מגוון. החל ממשפחות צעירות, סטודנטים, אנשים שעובדים במשרדים, זה מאוד תלוי במיקום של הסניף. אמנם הסניף הראשון שלנו נפתח בדיזינגוף סנטר, אבל בהמשך אנחנו נתפרס, התוכנית היא להקים מאות סניפים, ובחמש שנים הקרובות להגיע לפריסה ארצית. אנחנו נהיה במקומות מגוונים, גם במגדלי משרדים, גם בשכונות מגורים, גם במרכזי בילוי, איפה שנכון לנו אנחנו נהיה".

החנות כבר פתוחה?
"החנות ממש עכשיו נפתחת, האמת יש פה עשרות אנשים בתור. הרבה מאוד אנשים בתור, יש פה הרבה המולה. יש פה התנפלות מאוד מאוד משמחת, עבדנו מאוד קשה בחודשים האחרונים כדי להגיע לרגע הזה ואנחנו מאוד נרגשים".

אי אפשר להימלט מעניין המחירים, מה קורה פה? תן דוגמאות.
"אני יכול לומר שיש פה בהחלט בשורה, גם מבדיקה שערכנו בהשוואה למותגים מקומיים, וגם אפילו בהשוואה למחירים בארצות הברית, אני חזרתי עכשיו מדאלאס ועשיתי את הבדיקה, המרתי את זה לדולרים. יש דברים שאנחנו נמצאים באותה רמת מחיר, ויש דברים שאנחנו טיפה יותר יקרים, מעצם העניין של היותנו מדינה שיש בה רגולציה וכשרות". 

כוס קפה?
"כוס קפה, לדוגמה, אצלנו תעלה תשעה שקלים. זה מחיר אחיד. אגב, אצלנו אפשר להוסיף לקפה הרבה מאוד תוספות ללא תשלום. אפשר לקבל את הקפה עם חלב סויה או חלב שיבולת שועל, שוב ללא עלות. יש הרבה מאוד תוספות, רטבים, קצפות וכל מה שכל אחד אוהב, והכל בתשעה שקלים". 

גודל אחיד של כוס?
"גודל אחיד. יש גדלים נוספים, אבל הגודל הוא הבסיסי. כשאני משווה את זה לכוס רגילה ברשתות קפה מקבילות, אז יש פער של בין שלושה לארבעה שקלים". 

גלידות?
"גלידה תעלה אצלנו שבעה שקלים, זה גלידה במזיגה עצמית, גלידה רכה, אמריקאית, עם תוספות כמו מרשמלו, עוגיות אוראו שבורות, עדשי שוקולד, רטבים למיניהם, וגם זה ללא תוספת". 

אוכל, זה בכלים חד פעמיים?
"כן. כל המזון שלנו מוגש בכלים חד פעמיים, הקונספט הוא גראב אנד גו. נכון לעכשיו, הרעיון זה שאפשר לבוא, לקחת ולשבת בגינה, לשבת בפארק, בכיכר דיזינגוף ולהנות מהמוצרים שלנו. דוגמא לארוחה, אז אפשר להרכיב ארוחה, למשל סלט יווני ובקבוק מים - אז העלות תהיה בסביבות ה-39 שקלים".

כמה אתה תחרותי?
"יש לי ביטחון מלא בתמחור שלנו, אנחנו מאוד תחרותיים, ובצורה משמעותית. אני רוצה להגיד גם משהו למאזינים - אלה המחירים שלנו, זה לא מחירים לפתיחה.

לא ישתנה?
"לא".

סייעה בהכנת הכתבה: ירדן חדד, 103fm