בנק מזרחי טפחות צפוי לסיים את 2022 ברווחי ענק הנאמדים ב־4 עד 4.5 מיליארד שקל, הגבוהים ביותר בתולדותיו. על רקע זה, דרישות ועד העובדים לחתימת הסכם שכר מהיר, כולל בונוסים נדיבים, הולכים וגדלים. ל"מעריב" נודע כי בניגוד ללוח הזמנים המקורי, ההסכם לא נחתם עד סוף 2022.

בימים אלה מתנהלים בין הוועד בראשות דני דהאן לבין נציגי ההנהלה מגעים קדחתניים. להפתעת חברי הוועד, ההנהלהחזרה בה מחלק מההסכמות ואף הגדילה את התביעות בכל הנוגע לנושאי התייעלות והנהגת חוזים אישיים. כך למשל דורשת ההנהלה, תמורת בונוסים מוגדלים, תוספת של 200 ־ 250 עובדים שיועסקו בחוזה אישי עם גמישות בשעות העבודה, אפשרות לעבודה מפוצלת ועוד.

הוועד מצדו סבור שהבונוסים מגיעים לעובדים ללא קשר להסכם השכר, וזאת לאור המאמץ הרב שהם הקדישו בעבודתם בבנק בתקופת הקורונה.

משה לארי. מנכ''ל בנק מזרחי טפחות (צילום: אבשלום ששוני)
משה לארי. מנכ''ל בנק מזרחי טפחות (צילום: אבשלום ששוני)

כך או כך, נראה כי בסופו של דבר המשא ומתן יועלה לדרג גבוה יותר, וכבר בימים הקרובים צפויה להתקיים פגישה בין מנכ"ל הבנק משה לארי לנציגות ועד העובדים. דני דהאן מסר ל"מעריב" שהוא מצפה כי הפגישה תהיה מוצלחת.

גורמים בהנהלת הבנק מסרו ל"מעריב" שלאור התחרות המחריפה ובעקבות השינויים בעולם הבנקאות והתעסוקה, העובדים חייבים להירתם למאמץ ולהגמיש את נכונותם לאמץ שינויים אלה. בבנק סירבו להתייחס לדרישתם להגדלת מספר העובדים בחוזים אישיים ולתנאים נוספים.