עימות נרשם היום (שני) בוועדת הכלכלה בכנסת, בין חבר הכנסת מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) לאיש העסקים רמי לוי, על רקע נושא העלייה במחירי המזון וההשפעה שלה על יוקר המחיה. ביטון אף תכף את רמי לוי, ואמר: "הפכת לטייקון, שב בשקט".

חבר הכנסת שוחח הערב עם אריה אלדד וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, האשים את רמי לוי בחוסר כבוד, ותקף: "חברי הכנסת הם בעלי הבית, ולא משנה מי האורח בכנסת, הוא ינהג בחברי הכנסת בכבוד. הסברתי שלרשתות המזון יש אחריות ליוקר המזון, והם מנסים לגלגל את זה לאחרים. הבקשה הראשונה שלהם בוועדת הכלכלה היא לפטור אותם מסימון מוצרים כי זה מייקר".

הוא הסביר, מדוע למעשה תקף את רמי לוי: "ראיתי את רמי נכנס ויושב כבעל הבית ומפריע לח"כ בדברים, זו התנהגות של בעל בית. תהיה ליכודניק, אבל אל תתנהג כבעל הבית בכנסת. כל עוד אני בבית הזה, הוא יהיה כאחד האדם, מיליונר או עני יקבלו כבוד של מלכים". 

מיכאל ביטון תוקף את רמי לוי בוועדת הכלכלה. צילום: ערוץ הכנסת

"רמי לוי, שאולי נהיה יזם שהוזיל מחירים, נהיה טייקון, ויש לו חמישה מיליון שקלים שכר ובונוס, עוד כמה מיליונים למשפחה והשכרה של נכסים שהם בבעלותו לחברות בת. הוא מגלגל לפחות 100 מיליון שקל בשנה לעצמו, זה בא מהאוכל של ילדים ומשפחות", הוסיף לתקוף את העומד בראש ענקית המזון.

"הוא לא החזיר הכי גדול בסביבה. דיפלומט כן. הוא לפחות בא לכנסת. יש חזירות בעולם המזון", ציין והוסיף: כלי אחד היה לרשות התחרות, והוא לתת קנסות למפרי התחרות, אך מעולם לא ניתן קנס כזה. יש לנו אחריות לדאוג שרשתות המזון יהיו חלק מהתחרות, והן הפרו את התחרות. יש פה כשל שוק רציני, הדבר הזה הוא שרשרת רחבה של מפירי תחרות. אין שיניים. מול חקלאי יש לך שיניים, מול רשתות אין כוח אמיתי במדינה, לא עשו כלום. הם טייקונים במובן שחמש רשתות הן 70 אחוזים מהשוק, מכולות קורסות".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.