מאיה חממי, אם חד הורית לארבעה ילדים ומקבלת קצבה מביטוח לאומי בעקבות נכות, שיתפה היום (שלישי) איך היא מתמודדת עם מציאות בה היא משתכרת בכ-3,500 שקלים לחודש בלבד.

רעבים ללחם: אחד מכל חמישה ילדים בישראל חי באי־ביטחון תזונתי
חברי הממשלה הבטיחו לטפל בעוני כשנבחרו על ידי הציבור, ועליהם מוטלת המשימה

חממי נשאלה האם היא בכלל מצליחה להסתדר עם הסכום החודשי הזעום שהיא מקבלת מקצבאות: "קשה לומר שמסתדרים. אני חורקת שיניים בכדי לעבור את החודש". חממי שחולה במחלת הסוכרת אף סיפרה שלעיתים היא נאלצת לוותר על תרופות, על מנת שתוכל לדאוג לילדים. "לצערי הרב אני חולת סוכרת, ואני חייבת להזריק את הזריקות בזמן. בסופו של דבר, הכסף הזה יכול לתת לילדים דברים, והחישוב הוא אחר. זה מאוד קשה. על חלק מהתרופות אני מוותרת, ולפעמים יש בעיות עם הביטוח וגם זה תקוע. לפעמים אני נשארת עם 2,500 שקלים בחודש וקשה להתקיים ככה. אני מרגישה את ההתייקרויות. הייתי קונה ירקות ופירות, אבל היום אני אני לא יכולה לדבר על פירות כי המחירים גבוהים וזה לא הגיוני. אני קונה מעט ירקות, והמעט הזה בקושי. קשה להתנהל ככה. זה פשוט נזק לבריאות - הלחץ הזה והמתח לא בריא.

בנוסף, סיפרה חממי על הקושי שעולה מול ילדיה, עקב המצב הכלכלי: "הילדים שלי מתבגרים, הם גדולים וזה לא פשוט. זה קשה לומר לילד מתבגר, שאני לא יכולה להרשות לו שניצל או אוכל בחוץ. הם מבינים, אין ברירה. אני מונעת מהם וזה קשה. זה מכניס אותי למקומות שלא חשבתי עליהם בכלל.

לסיום, נשאלה חממי אם היתה רוצה לומר בנושא משהו לממשלה החדשה: "אני אופטימית. אני רוצה לחשוב חיובי. בעבר ידעתי להביע את דעתי, ואני מאחלת שמה שהם אומרים יתממש והם יעזרו לנו כי זה לא פשוט ואין לנו לאן לפנות. זה ייתן לנו אוויר לנשימה."

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM