פורטר, פלטפורמת שירותי ההגנה למסחר דיגיטלי, הודיעה אתמול על רכישת Immue, חברה ישראלית לאיתור בוטים (כלים אוטומטיים לביצוע פעולות אוטומטיות ברשת). Immue הינה הרכישה הראשונה של פורטר בתשע שנות קיומה. החברה מסרה כי הרכישה תחזק את יכולות ניהול ההונאות הקיימות של החברה, ותאפשר לה לספק מערך הגנה חזק יותר ושלם יותר עבור לקוחותיה. 

פעולות ההונאה המתוחכמות ביותר משתמשות בבוטים כדי לנטר ולבצע באופן אוטומטי רכישות מאתרי מסחר. למעשה, מדובר במערכות אוטומטיות שמתחרות מול לקוחות לגיטימיים על הפריטים המבוקשים ביותר. בוטים "תופסי כותרות" מכוונים לעתים קרובות להצעות מוגבלות בכמות או למכירות במסגרת זמן קצרה – הנפוצות בעיקר בתחומי מכירת הכרטיסים וההנעלה/הלבשה - שבהן הסוחרים חייבים לאזן בין ביקוש גבוה לכמות קטנה. על פי הנתונים של פורטר, סוחרים אלו מתמודדים עם פי חמש או שש יותר התקפות בוטים מאשר עמיתיהם.

Immue הוקמה בשנת 2021 על ידי המנכ"לית שירה יצחקי וה-CTO עמית יוסי סיבה לוי, ועמרי מליכס כדי לסייע לסוחרים לזהות ולמנוע את התקפות הבוטים המתוחכמות ביותר. יצחקי מביאה איתה למעלה מ-15 שנות ניסיון בטכנולוגיה ומובילות, לאחר ששימשה בתפקידים בכירים בחברות ענק עולמיות, כולל צ'ק פוינט, מיקרוסופט ומדליה. לוי הוא בעל רקע עשיר בניהול טכנולוגי, ניסיון נרחב כהאקר בעל כובע לבן (האקר המנצל את יכולותיו לעשיית פעולות לגיטימיות וחוקיות במקום לפשע) ומומחיות רחבה בטכנולוגיות סייבר ופיתוח פתרונות.

פורטר רוכשת את Immue (צילום: באדיבות FORTER)
פורטר רוכשת את Immue (צילום: באדיבות FORTER)

"התקפות בוטים מוצלחות משאירות את המותגים הגדולים בעולם חשופים להשתלטות על החשבון, שיבושים בשירות, פגיעה במוניטין, אובדן אמון הצרכנים ועוד", אמר מיכאל רייטבלט, מנכ"ל ומייסד משותף של פורטר. "הטכנולוגיה של Immue שנמצאת בחזית הטכנולוגיה תאפשר לנו להביא את זיהוי הבוטים למחזור החיים המלא של הלקוח - ולעצור את הבוטים והרמאים האנושיים המתוחכמים ביותר החל משלב יצירת החשבון ועד לרכישה. אנו שמחים לצרף לשורותינו את שירה, עמית וכל הצוות לפורטר".

רכישת Immue אמורה להרחיב את מערך הפתרונות למניעת הונאה של פורטר על ידי שיפור יכולות זיהוי הבוטים שלה. בין היתר, באמצעות חיזוק היצע הליבה של ניהול הונאות של פורטר, בתקופה שבה התקפות בוטים צוברות תאוצה והופכות להיות מתוחכמות יותר. צוות Immue יחבור לקבוצת מחקר הסייבר של פורטר וישפר את יכולתה לזהות מניפולציות של התקנים וחיבורים.

פתרון נוסף הוא קידום שכבת זיהוי הבוטים של פורטר, שכן הלקוחות דורשים כעת ידע ספציפי לתחום והחלטות עם תפוקה גבוהה יותר עם זמן שהייה נמוך. Immue תספק יכולת צמצום בוטים, Captcha שלא ניתן לפצח, יכולת לווסת בוטים במהלך מכירות מבוקשות ו/או מהירות, ועוד - יכולות שאותן תשבץ פורטר בפלטפורמת הליבה שלה.

בחברה מסבירים כי מכיוון שהרוב המכריע של תעבורת הבוטים מזיק לסוחרים וללקוחות שלהם, הטכנולוגיה החדשנית של Immue מאפשרת לעסקים לסנן את ההתקפות המתוחכמות ביותר ולאשר רק עסקאות מסוימות התומכות בבוט. לדוגמה, סוחר עם מלאי עודף עשוי ליצור מדיניות המאפשרת לבוטים לרכוש כמות מסוימת של פריטים כדי לחסל את מלאי היתר ולמנוע שולי רווח גולמי נמוכים יותר.

 "התמודדות עם גל התקפות הבוטים דורשת הבנה חדה ומלאה של ההתנהגות של רמאים וצרכנים כאחד.רשת הזהויות של פורטר, המכיל למעלה ממיליארד זהויות, בשילוב עם העומק והרוחב של המודיעין ההתקפי שלנו, יאפשר לנו לחסום גם את התקפות הבוט המתוחכמות ביותר בזמן אמת", אמרה יצחקי. "אנחנו מצפים לשיתוף הפעולה בין הצוותים החזקים של שתי החברות כדי להילחם בהונאות ולחזק את האמון בין סוחרים אלקטרוניים ללקוחות שלהם".