חברת הסלולר פרטנר חתמה היום (רביעי) על עסקה פורצת דרך מול חברת אריקסון העולמית, לפיה היא תקים לראשונה בישראל את הרשת מבוססת הענן 5G Standalone – המהווה את השלב הבא ברשתות הדור ה-5 בעולם. 

הטכנולוגיה החדשה תאפשר ללמעלה משלושה מיליון לקוחות פרטנר ניצול מיטבי ומקסימלי של תכונות הדור ה-5, ביניהן: אולטרה מהירות, שיהוי וזמני תגובה נמוכים, זרימת מדיה חלקה, יציבות, אמינות, אבטחה, הצפנה, רציפות וקיבולת גבוהה של מכשירים מחוברים - עד מיליון מכשירים במרחק של קילומטר רבוע בודד. 

עם החתימה על העסקה, פרטנר מצטרפת לחברות בינלאומיות בודדות שהכריזו על מהלך דומה בעולם, ביניהן T-Mobile, AT&T, Verizon, Vodafone וענקיות תקשורת נוספות. כפי הנהוג בשוק הסלולר העולמי וכאבולוציה טבעית, רשתות הדור ה-5 מתבססות בשלב ראשון על ליבת דור 4, כשהשלב השני והמשלים הוא הקמת רשת מבוססת ליבה עצמאית 'Standalone'. הקמת הרשת תארך כשנה וחצי תוך השקעה של עשרות מיליוני שקלים, כאשר שיתוף הפעולה בין פרטנר לאריקסון יימשך חמש שנים. 

הרשת החדשה תאפשר לחזק בישראל מגמות IoT עולמיות כמו מכוניות אוטונומיות, רובוטיקה תעשייתית, רפואה מרחוק, חווית גיימינג ועוד. זאת, במקביל למימוש הזדמנויות עסקיות ומסחריות חדשות, על ידי התאמת הרשת לאופי ארגון ומשימותיו.

מנכ"ל קבוצת פרטנר, אבי גבאי, אמר:  "אנחנו גאים להוביל את מהפכת הדור ה-5 בישראל ולהיות בחזית החדשנות העולמית. נמשיך להשקיע בתשתיות איכותיות ושירות מצוין על מנת להעניק ללקוחות שלנו יותר ערך".

סמנכ"ל הנדסה בפרטנר, יגאל גלעדי: "חתימת העסקה עם אריקסון מממשת את האסטרטגיה של פרטנר - להיות חוד החנית בתחום תשתיות התקשורת בישראל. הרשת החדשה תפתח בפנינו עולם חדש של הזדמנויות ושיתופי פעולה מגוונים".

מנכ"ל אריקסון ישראל, אלון ברמן, הוסיף: "אני שמח וגאה שזכינו מחדש באמון של פרטנר. אריקסון מביאה לישראל את טכנולוגית ה-G5 המובילה בעולם, תשתית תקשורת מתקדמת מבוססת ענן שתאפשר שיפור בחוויית הלקוח וחדשנות ביישום מגוון שירותים חדשים".