לטיוטת חוק ההסדרים צורף סעיף מהפכני למדי לתחרות במערכת הפיננסית – הצעה לאסור על חברות ביטוח לעסוק במתן שירותי תשלום ורכישת חברות כרטיסי אשראי. הנימוק הוא החשש מיצירת ארביטראז' רגולטורי (כפל פיקוח מצד המפקח על הביטוח באוצר למפקח על הבנקים). עם זאת, בחוק מוצע להתיר את העיסוק הזה לחברת אחזקות בביטוח (לחברת האם) באמצעות חברה בת. התאגיד יהיה מפוקח במקרה זה על ידי רשות ני"ע.

עקב כך, היתר זה פותח עבור חברת כלל אחזקות ביטוח שבניהול יורם נווה את האפשרות לרכוש את השליטה בחברת כרטיסי האשראי מקס. מנכ"ל האוצר הפורש רם בלינקוב הסתייג עד היום מאפשרות זאת, אולם לאחר פרישתו ובהתאם להמלצה המתגבשת על ידי צוות פנימי באוצר, יותר לכלל אחזקות להשלים את העסקה.

גם מצד הפיקוח על הבנקים אין התנגדות עקרונית לעסקה. בדברי ההסבר לחוק ההסדרים נכתב: "חברות כרטיסי האשראי שהופרדו מהבנקים יפוקחו על ידי רשות ני"ע. ואולם, במקביל ולנוכח הצורך ביציבות הם יפוקחו גם על ידי בנק ישראל למרות הארביטראז' הרגולטורי המשמעותי שעלול להיווצר, שיכול להוביל לשימת דגש על היבט היציבות ולא התחרות". כך או אחרת, מבחינה רגולטורית, אין מניעה כעת להשלים את עסקת כלל ביטוח מקס.