הכלכלן הבכיר, שלמה מעוז, התראיין היום (שני) בתוכניתו של שרון גל בגלי ישראל, והתייחס לאזהרת הכלכלנים לראש הממשלה נתניהו בשל קידום הרפורמה במערכת המשפט. 

"פגיעה שתשתרש לאזרחים": כך הרפורמה המשפטית עלולה להשפיע על הכיס שלכם
"הפחד עובר באופן פנטסטי": חשש מהתרסקות השקל מול הדולר | האזינו 

״אני ממליץ על פתיחת חקירה נגד כל מיני גורמים מסוימים בכלכלה הישראלית, חקירה שתבדוק האם התבהלה שהם יצרו - גרמה נזק למשקיעים", אמר מעוז בפתח דבריו, "אני חושב שהתבהלה שעשו החתולים השמנים מתל אביב - פגעה בשכבות החלשות. הכלכלה הישראלית היא לא מהחזקות בעולם אלא החזקה בעולם. אנחנו מלווים לעולם כסף, לא להפך. אלו שמבהילים את הציבור הם אנשים שלמדו איתי בשנות ה-70 ולא נשאר להם היום הרבה חוץ מהתואר״.

"רוב האנשים לא יודעים מה קורה בעולם והם נבהלים", הוסיף, "מדד הדולר משתנה כל הזמן והתחזקות שלו עדיין לא אומרת כלום. אם הדולר יעלה יכול להיות שזה יביא דווקא ליותר תחרות במשק הישראלי, מאחר והסחורה הישראלית תתפוס יותר מקום בשל עליית מחירי הייבוא".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נתניהו נפגש עם אנשי עסקים (צילום: דוברות הליכוד)
נתניהו נפגש עם אנשי עסקים (צילום: דוברות הליכוד)

כזכור, בפגישה שקיים נתניהו עם כלכלנים בכירים בסוף השבוע, טענו גורמים שנכחו בה כי המשתתפים הביעו תרעומת גדולה על הרפורמה והשלכותיה הכלכליות. מנכ"ל בנק דיסקונט אמר לנתניהו: "אי אפשר להתעלם מכל אנשי הכלכלה שמביעים חשש כל כך גדול מהמהלכים ולכן אתה חייב לעצור מיד ולקדם שינויים רק בזהירות ובהסכמה רחבה. אולי אנחנו טועים ואתה צודק, אבל מחיר הטעות שלך יכול להיות פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובכלכלה".