חברת תדיראן פרסמה אתמול (שלישי) אזהרת רווח בנוגע לתוצאותיה ברבעון הרביעי במגזר מוצרי הצריכה. לפי הודעת החברה, התוצאות של חברת הבת האיטלקית VP Solar ב־2022 יהיו טובות מההערכות בעת רכישתה. התמורה המשתקפת משווי אופציית הפוט (40% מהמניות) הגדילה את הוצאות המימון ברבעון הרביעי. החברה תפסיד ברבעון זה 25־30 מיליון ש"ח, אך את 2022 כולה תסיים ברווח של 90 מיליון ש"ח.

החברה מעריכה שבשנת 2023 מגזר מוצרי הצריכה יציג גידול של כ־5%־10% בהיקף המכירות, לעומת שנת 2022. תדיראן השלימה בינואר 2022 רכישת 60% מחברת VP solar, שמספקת מוצרי אנרגיה פוטו־וולטאית באיטליה ובאירופה. מלבד ביצועי VP solar, ההפסד הושפע גם מאסטרטגיית החברה לגבי מגזר מוצרי הצריכה. תדיראן מימשה ברבעון הרביעי מלאי יקר, אך בחרה שלא לגלגל את מלוא התייקרות העלויות על הלקוח הסופי, אלא לספוג אותה.

לאור תחילתה של ירידה במחירי ההובלה, מימוש המלאי הביא לקיטון ברווח התפעולי שיעמוד על מיליוני שקלים בודדים. בנוסף, ובשונה מההערכות במועד פרסום הדוח לרבעון השלישי, חל קיטון של כ־20% בהיקף המכירות במגזר מוצרי הצריכה ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון המקביל.

מנכ"ל החברה משה ממרוד אומר: "תדיראן תמשיך ב־2023 לאפשר סביבת חיים בריאה ובת קיימא באמצעות אנרגיות מתחדשות, אקלים נוח ואוויר בריא".