"הרפורמה המשפטית לחלוטין לא משפיעה על פעילותנו. חתמנו על 12 הסכמי שכירות עם החברות המובילות בעולם. נכון שהמו"מ ארוך יותר ומורכב, אבל זה ללא קשר לרפורמה. שום דבר לא נעצר". כך אומר ל"מעריב" אבי יעקובוביץ, מנכ"ל ענקית הנדל"ן גב־ים.

על המשבר בהייטק הוא מוסיף: "השנה האחרונה הייתה מאתגרת לכולם ולא פסחה על אף חברה. היינו קשובים לרחשי השוק ולתנודות בהייטק שמשפיעות על הנדל"ן המניב. למרות זאת, מרכזי הפיתוח של חברות הטכנולוגיה המובילות ימשיכו להיות בישראל לשנים רבות. את זה אנחנו רואים בהסכמים שחתמנו מול אותן חברות. ישראל הייתה ותישאר מעצמה טכנולוגית הנסמכת על הון אנושי מהטובים בעולם. כשאתה מחבר את העוצמה הטכנולוגית בישראל ואת המובילות של מרכזי הפיתוח, זה לא ישתנה. זה לא מתחבר למה ששומעים בעולם".

על השפעת הפיטורים בענף על דמי השכירות הוא מוסיף: "בחלק מהחברות הבינלאומיות כלל לא היו פיטורים. במקרה שפיטרו, מדובר בעשרות עד מאות בודדים ולאחר הפיטורים הם חזרו לכמות העובדים שהועסקו לפני שנתיים. לתופעה אין השפעה על דמי השכירות בנדל"ן".

על השפעת עליית הריבית הוא מוסיף: "הכנו תחזית להכנסות וציינו שההכנסות יגדלו מ־555 מיליון בעוד 80 מיליון שקל. פרסמנו שבמהלך השנה הסתיימו ארבעה פרויקטים. אנחנו עוקבים באופן שוטף אחרי עליית הריבית. בשנה האחרונה עשינו שלושה גיוסים בהיקף של 2.5 מיליארד שקל. הריבית האפקטיבית המשוכללת הצמודה עומדת על 1.3% בלבד. שליש מהחוב הכולל העומד על 7.5 מיליארד שקל, הוא בשקלים ולא צמוד. דמי השכירות בחוזים צמודים למדד ומהווים את כרית הביטחון החזקה ביותר שלנו".

לדבריו, "למרות העלייה החדה בריבית, השמאים החיצוניים לא ראו שום אינדיקציה לצורך לשנות את שיעור ההיוון העומד על 6.3% ולבצע הפחתה בשווי הנכסים". גב־ים נשלטת (87%) על ידי נכסים ובניין הנשלטת על ידי דיסקונט השקעות באמצעות מגה אור ואלקו.
הרווח ב־2022 הסתכם ב־930 מיליון שקל, לעומת 1.09 מיליארד שקל ב־2021. המנכ"ל אבי יעקובוביץ פונק בשכר שנתי של 4.7 מיליון שקל, כולל בונוס של 1.6 מיליון שקל. יו"ר הדירקטוריון הפורש אלדד פרשר (לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות), קיבל 3 מיליון שקל.

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"