סערת הרפורמה המשפטית: ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, התייחס היום (חמישי) במהלך כנס פורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף המיסוי להודעות שפרסמו בכירים בחברות הייטק שונות, אשר הצהירו על הוצאת כספיהם מהמדינה - זאת כחלק ממחאתם בנושא. "כאיש מקצוע וכאזרח אני מוטרד מדבר אחד, לעיתים בשיח בהסתכלות הפיננסית, יש פער בין השיח לבין האווירה והתבטאויות החברות בנושא העברת הכספים. מותר להעביר את הכספים אבל צריך לשים לב כי לפעמים הדברים מתגלגלים לא כמו שרצו ויוצר תהליך שאף אחד לא התכוון", אמר בראשית דבריו, "אמירות אלו עלולות להשפיע באופן ישיר או עקיף על הכלכלה ועל השקעות".

הוא הוסיף:  "אני חושב שצריך, ראוי וחובה לקיים שיח אחר. בנושא המיסים, מדינת ישראל עם משטר מס מאוד נוח לעשיית עסקים, כמובן שיש דברים שצריך לטפל מבחינה בירוקרטית. בנושא השקעות של חברות בינלאומיות שמגיעות לישראל, הן נהנות מאחוזי מיסים נמוכים והטבות רבות". לדבריו, בישראל קיים אקו-סיסטם מצוין, מהאנשים החכמים בעולם המאפשרים כלכלה טובה ויוזמה רבה.

"מטריד אותי שחברות מהעולם מנסות לשאוב את המוח הישראלי, מכעיס אותי לדעת שאנשים יצירתיים שגדלו והתחנכו פה מנסים לא לשלם מיסים, יש אוכלוסיות עם מודעות מופחתת לתשלום מיסים", הדגיש יעקב, "בשנים האחרונות אני מנסים לבנות מערכת יחסים חזקה עם הציבור ולהעלות את אמון ציבור, הדרך לעשות זאת היא דרך שקיפות וחשיפה של האסטרטגיה שלהרשות לצד שדרוג השירות שניתן לאזרח. לבסוף כדי לחזק את הכלכלה ואת ההשקעות בישראל, צריך להמשיך כמדינה וכרשות להתמודד עם הבירוקרטיה ולייצר נוחות עסקית. לייצר בנקאות יותר חלקה״.