"שנת 2022 אופיינה בטלטלה בשוקי המניות, בהתפרצות אינפלציונית ובעליית ריבית חדה. יחד עם זאת, השנה אופיינה גם בצמיחה והתאוששות עם חזרת המשק לפעילות מלאה לאחר מגיפת הקורונה. מנגד, שנת 2023 היא שנה מאתגרת". כך אמר מנכ"ל בנק מרכנתיל שוקי בורשטיין, שדיבר בכנס השנתי של לקוחות החטיבה לבנקאות מסחרית בשבוע שעבר בגעש.

לדבריו, "מדובר בהמשך לחצי עליית מחירים בכל התחומים, ופעולות מרסנות מנגד (בעיקר בתחום הריבית הגבוהה) שבנק ישראל והממשלה מבצעים". בורשטיין הרגיע כשציין שהבנק שומר על איתנותו הפיננסית ועל כספי לקוחותיו יותר מ־100 שנה, תוך הקפדה על ציות לכללים הרגולטוריים ושמירה ובקרה על פרטיות לקוחותיו.

ציון בקר, סמנכ"ל וראש החטיבה לבנקאות מסחרית, הוסיף: "כובד המשקל בבחינת מימון עסקות אשראי עבר בשנה האחרונה להיות בעיקר סביב סיכוני המאקרו: אינפלציה, ריבית, עליית מחירי הסחורות, עליית השכר במשק ועוד. במשך שנים רבות גופים מממנים התייחסו לכל עסקת אשראי באופן פרטני". עוד הוסיף כי "כובד המשקל בבחינת עסקת מימון היה עד היום על מהות האשראי אל מול הביטחונות ומבנה האשראי. בשנה האחרונה השתנה כאמור כובד המשקל ועבר להיות בעיקר סביב סיכוני המאקרו". לדבריו, "תמיד צריך להסתכל על התמונה הרחבה ולשלב בין השנים: המאקרו כלכלה מצד אחד ופרמטרים ספציפיים בעסקת מימון מסוימת".