מאבקם של מפקחי רשות המיסים עולה מדרגה. ב-13 בפברואר יתקיים דיון בבית הדין לעבודה בבת ים, בראשות השופטת מירב קליימן, בדרישה של המפקחים לשנות את תנאי העסקתם. המפקחים שאחראים על עיקר גביית תשלום המס בישראל, הפסיקו את חברותם בהסתדרות הכללית ועברו להסתדרות הלאומית.

המפקחים דורשים לאפשר להם, כמקובל בשירות המדינה, לעבוד בחוזים אישיים מסוג "חוזה כלכלנים" בהם תנאי השכר גבוהים יותר. לטענתם, סירוב המדינה לאפשר להם עבודה בחוזים אישיים מהווה אפליה לרעה ביחס לעובדים אחרים בשירות המדינה המועסקים בתפקידים דומים לפי חוזה כלכלנים.

לטענת המפקחים ההסתדרות הכללית מטרפדת את המעבר לחוזים אישיים מאחר ועובדים המועסקים בחוזים אישיים אינם מיוצגים על ידי ההסתדרות הכללית. יו"ר ועד העובדים ברשות המיסים, ואדים אפשטיין, אף שלח הודעת וואסטאפ לעובדים בה ציין את התנגדותו למעבר לחוזים אישיים והפסקת החברות בהסתדרות הכללית והבהיר כי "אף אחד לא יעקוף אותנו".

במסגרת הליך משפטי המתנהל בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בפני השופטת קליימן, סירבה המדינה להצעת בית הדין לקיים הליך גישור בתיק וביקשה לצרף להליך את ההסתדרות הכללית שכאמור מתנגדת למעבר העובדים לעבוד בחוזים אישיים. התובעים מתנגדים לצירוף ההסתדרות הכללית המתנגדת לשיפור תנאי התעסוקה של התובעים ולטענתם הדבר היחיד שחשוב לה הוא שהעובדים ישארו חברים בהסתדרות הכללית והם אינם מעוניינים בכך. 

לקראת דיון הוכחות הקבוע בתיק, קיימו המפקחים פגישה בה הודיעו כי במידה ולא יאפשרו להם לעבוד בחוזה כלכלנים בכוונתם להתפטר משירות המדינה ולעבור למגזר הפרטי דבר שעלול לגרום למדינה קושי משמעותי בהליך גביית המיסים. בשנים האחרונות ולאור תנאי השכר הנמוכים מפקחי מס רבים ברשות המיסים עוברים לעבוד כרואי חשבון בשוק הפרטי והמדינה מתקשה לגייס מפקחי מס לעבוד בשירות המדינה. 

אבי שדה, ראש תחום שירות המדינה בהסתדרות הלאומית: "הנצחונות האחרונים של עובדי המדינה בהובלת ההסתדרות הלאומית, הינם סימן להתעוררות עובדי המדינה והצעקה  לשינוי המוסכמות והייצוג המונופוליסטי של ההסתדרות הכללית בשירות המדינה. אנו קוראים לעובדות ועובדי שירות המדינה, זה הזמן לנצל את זכותכם הדמוקרטית ולנטוש את מי ששכחו מזמן מה זה לייצג עובדים, בדרוג דרגה או בחוזים אישיים – כל עובד זכאי לבחור את ארגון העובדים שלו ללא איומים וללא כפיה. ההסתדרות הלאומית תמשיך להיאבק למען זכויות עובדי המדינה ולנצח עבורם".