המפקח על הבנקים יאיר אבידן, הודיע הבוקר (רביעי) במפתיע כי יסיים את תפקידו בתום קדנציה של שלוש שנים על רקע חילוקי דעות מקצועיים. המפקח על הבנקים ביקש מנגיד בנק ישראל לסיים את תפקידו במהלך יוני 2023, בתום קדנציה של כשלוש שנים.

 הנגיד קיבל את בקשתו של המפקח, יאיר אבידן, והקים ועדת איתור שבראשה יעמוד המשנה לנגיד, אנדרו אביר. הסיבה לפרישת המפקח בתום קדנציה קצרה יחסית היום חילוקי דעות מקצועיים בצמרת בנק ישראל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

 המחלוקת הבולטת ביותר שיצאה לאור היא עמדת המפקח בכל הנוגע לצורך להפרדת חברת כרטיסי האשראי כאל מבנק דיסקונט. המדובר במהלך הנמצא בתחום אחריותו הישירה. עמדת המפקח שללה את הצורך בהפרדה שבנימוק שלא היו מספיק ממצאים שהמהלך אכן יועיל לתחרות לא התקבלה.

 אבידן נותר בדעת יחיד בעוד ששאר חברי הוועדה כפו את עמדתם בעניין ההפרדה. גורם נוסף נגע להתנגדותו לאכוף על הבנקים מהלכים פופוליסטיים תוך התערבות בשיקולים העסקיים הלגיטימיים בעיקר בנושא הריבית.

המפקח לא הסביר את הסיבות לפרישתו והסתפק בדברים הבאים: " אני מסיים בקרוב שלוש שנים של עבודה בעצימות גבוהה המלווה באתגרים רבים. את התפקיד המפקח לקחתי על עצמי, לאחר שכבר יצאתי לפנסיה, מתוך תחושת שליחות ורצון להקדיש מספר שנים לעשייה ציבורית שתגיע בעוד מספר חודשים לסיומה".

הנגיד: "אני מודה ליאיר על עבודה משותפת ופורייה. יאיר נכנס לתפקיד בעיצומה של תקופה מאתגרת מאוד למשק ולישראל כולה. אני מאחל לו מכל הלב הצלחה בהמשך הדרך וסמוך ובטוח שהפיקוח על הבנקים, על עובדיו המקצועיים והמנוסים, ימשיך להוביל בתחומי הבנקאות והפיננסים".