דוח היציבות הפיננסית של בנק ישראל התפרסם היום (רביעי) ולפיו מבחינת נתוני המקרו בולטת ישראל ביחס למדינות ה-OECD לטובה: למרות שהאינפלציה גבוהה מהיעד, היא נמוכה מאשר במדינות מפותחות אחרות; שוק העבודה הדוק וישנה צמיחה חזקה יחסית בפעילות הכלכלית. האשראי לעסקים ולמשקי בית התרחב בשנת 2022 במהירות, לאחר גידול מהיר גם בשנה שלפניה. עם זאת, יש סימנים החל מחודש אפריל 2022-על רקע העלייה בריבית ובתשואות במשק-להתמתנות קצב הגידול באשראי.

החשב הכללי פרסם את הדוח השנתי לביצוע התקציב לשנת 2022
"יורים אש חיה לתוך הכלכלה": למה באמת חברות ההייטק מעבירות את כספן לחו"ל?

בדוח הוסבר כי "הפעילות הכלכלית המקומית והעולמית משפיעה באופן מהיר על המערכת הפיננסית דרך שוקי ההון ובאופן איטי יותר דרך שוקי האשראי והיקפי סחר החוץ. היות שהמשק הישראלי הוא קטן ופתוח, הוא חשוף לזעזועים בשוקי העולם. סיכוני המקרו בשוק המקומי נמוכים ביחס לעולם בשל אינפלציה נמוכה יחסית לעולם והתגובה המוניטרית להתמודדות עימה, וצמיחה חזקה המלווה בשוק עבודה הדוק. ואולם, החשש ממיתון גלובלי התגבר משמעותית בתקופה הנסקרת וזאת עקב התמשכות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה ועליית סביבת האינפלציה בעולם, שאילצה את הבנקים המרכזיים השונים ובכללם בנק ישראל, להעלות את הריבית בקצב מהיר מכפי שנצפה קודם לכן. לפיכך אנו מעלים את סיכון המקרו בישראל לרמת סיכון בינונית".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד פורסם כי "מחירי המניות בישראל ירדו במחצית השנייה של 2022, בדומה למדינות רבות אחרות, והמרווחים של אג"ח החברות בישראל עלו בצורה מתונה. למרות ירידות אלה במחירי המניות, מכפיל הרווח ארוך הטווח אינו נמוך בהשוואה היסטורית. מחירי הדירות עלו בחדות בתקופה הנסקרת, תוך התרחבות היחס בין מחירי הדירות לגורמי היסוד".