קארין אלנר פיאדה, ראש תחום השקעות גלובליות בקבוצת קלי, התראיינה היום (חמישי) בתוכניתם של ליאת רון ואריה מליניאק ב-103FM, והתייחסה לתופעה שבה החלו אנשים רבים להוציא חלק מכספם מישראל ופתחו חשבונות בחו"ל.

לאחר פאפאיה: גם חברת WIZ הודיעה כי תוציא חלק מכספה מישראל
כלכלן בכיר מעריך: האם להחלטת פאפאיה גלובל תהיינה השלכות כלכליות?

"בפלח הזה של הלקוחות הגדולים, ברור שהתופעה של העברת הכספים לחו"ל מוכרת וקיימת", אמרה אלנר פיאדה בפתח דבריה, "אבל מה שבאמת יוצא דופן או ייחודי, זה שאני רואה את זה קורה גם בפלח של לקוחות מה שאנחנו קוראים בינוניים, זאת אומרת, לקוחות שיש להם מיליון דולר לשים בחו"ל, יש להם מספר מיליוני שקלים. אפילו הלקוחות שיש להם שישה-שבעה מיליון שקלים, אז הם גם כן בעצם מחפשים להוציא את ההשקעות שלהם לחו"ל, יש לחץ מאוד גדול, אני חייבת להגיד שאני בלחץ מאוד גדול מהבחינה הזאת".

"בעצם מה שקורה הוא שאנשים רוצים לפזר את הכספים, לפזר את הסיכונים שלהם", הוסיפה, "אני מקבלת טלפונים מאנשים. אם אני צריכה להגיד למה זה קורה? אני יכולה להגיד שאנשים בעיתות של חוסר וודאות, מלחמה, מתיחויות עם איראן וכדומה בעבר גם הוציאו כספים, כלומר זו מן תגובה שקיימת. עכשיו התגובה הזו נראה שקיימת ביתר שאת, אני לא יודעת באמת להפריד האם זה באמת חששות אמיתיים או שזו נבואה שמגשימה את עצמה, כמובן אי אפשר לדעת, זה אחד כרוך בשני".

לסיום, אמרה אלנר פיאדה כי "זה משהו שבאמת יכול להשפיע על הכלכלה בצורה יותר משמעותית, אבל העניין הוא בעצם המסר שאני מקבלת מאנשים. הם מחפשים לפזר את הסיכונים שלהם, זה לא שהם לוקחים את כל כספיהם מישראל, יש כאלה שכן עושים את זה, אנחנו רואים את זה בחדשות, אבל הם מרגישים צורך לפזר את עצמם".

סייעה בהכנת הכתבה: ירדן חדד 103FM