נשיא המדינה, יצחק הרצוג, יפתח מחר את ועידת ההשקעות שלOurCrowd,, אירוע המשקיעים הגדול ביותר במזרח התיכון, בבנייני האומה בירושלים. הנשיא הרצוג יהיה הנואם המרכזי בפתיחת הוועידה בה צפויים להשתתף למעלה מ-6,000 אורחים מיותר מ-80 מדינות, לרבות משלחות ממרוקו ואיחוד האמירויות.

מלבד נשיא המדינה יישאו דברים בוועידה גם אניל סוני, מנכ"ל קרן ארגון הבריאות העולמי; ליסה דרו, יועצת הנהלה בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית, IBM; ניק סוגימוטו, מנכ"ל Honda Innovations; ד"ר קארין נוי, מובילת תחום מדע וחדשנות, Pfizer; ד"ר לארה ראמדין, מנהלת חדשנות של Dole Foods; כריסטינה קאראפאטקי, שותפה ב-Breakthrough Energy Ventures; קריסטין סימן, מנהלת הקיימות הראשית בג'נרל מוטורס;; תומאס ניידס, שגריר ארה"ב בישראל; ד"ר עמי אפלבאום, המדען הראשי ויו"ר רשות החדשנות; ג'ארד היימן, שותף מנהל Rebel Fund; שאול זינגר, ממחברי הספר Startup Nation, וליאור רז, יוצר וכוכב הסדרה פאודה.

בוועידה תציין OurCrowd עשר שנים להיווסדה, שבמהלכן הפכה לגוף ההשקעות הפעיל ביותר בהון סיכון בישראל, השיגה התחייבויות השקעה בהיקף של למעלה מ-2.1 מיליארד דולר וצברה יותר מ-220,000 משקיעים כשירים. OurCrowd השקיעה מהקמתה ב-380 חברות ו-42 קרנות השקעה ורשמה 61 אקזיטים, וביניהם: ההנפקות של Beyond Meat,Lemonade , Innoviz , Arbe, Alpha Tau, ו-Freightos, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Replay על ידי אינטל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, הרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט, והרכישה של Kenna Security על ידי סיסקו.

בפתיחת הועידה, יום רביעי ב-8:00 בבוקר, תקיים OurCrowd מסיבת עיתונאים מיוחדת בהשתתפות ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd, ד"ר סבאח אלבינלאי, יו"ר OurCrowd Arabia ו-יאסר ביאז, מנכ"לUM6P Ventures . השלושה יציגו את צמיחת תעשיית ההיי-טק של מרוקו וכן את ההשפעה הכוללת של הסכמי אברהם על האזור.

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd: "אנו מציינים 10 שנים לייסוד OurCrowd בהן השגנו התחייבויות השקעה בהיקף של 2.1 מיליארד דולר. בשנים האחרונות העולם השתנה ונוצרו אתגרים חדשים שדורשים פתרונות שרק הטכנולוגיה יכולה לספק. החברות שלנו מסייעות לפתור בעיות בתחומים: שוויון בשירותי בריאות, מזון וחקלאות, אבטחת סייבר, אנרגיה ירוקה, חלבונים חלופיים – בעיות שכולן הוחמרו עקב מגפת הקורונה, פלישת רוסיה לאוקראינה ומשבר האקלים".

בוועידה תתארח משלחת טכנולוגית עסקית ממרוקו הכוללת עשרות סטארט-אפים ומשקיעים. המשלחת תכלול 40 חברות וארגונים וביניהם עשרות סטארט-אפים, קרנות הון סיכון, חממות טכנולוגיות ומוסדות ציבור. את המשלחת ממרוקו ארגן מנהל הפיתוח העסקי של OurCrowd Arabia לאזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, יוסוף ספאר, בשיתוף עם ממשלת מרוקו.

הסטארט-אפים שמשתתפים במשלחת ממרוקו מייצגים מגוון של מגזרים טכנולוגיים והם יציגו את פתרונותיהם בביתן מרוקו בשטח הועידה. הסטארט-אפים מתמחים בתחומים רבים וביניהם: פינטק, בינה  מלאכותית, רחפנים, מטאוורס, Web3, אנרגיה סולרית וכן טכנולוגיות לאימון פיזי, הדרכה, משאבי אנוש ונדל"ן.

אקו-סיסטם הסטארט-אפים של מרוקו צמח בשנים האחרונות כשרבים מהסטארט-אפים זכו בתמיכה של חממות, קרנות הון סיכון וארגונים ממשלתיים – שכולם פעלו ביחד ליצור במהירות עניין ומשיכה משמעותית למגזר עסקי רב ערך זה.

בין הסטארט-אפים ממרוקו שיציג את פיתוחיהם: Chari , Icon.ma (בתחומי המטאוורס, AR/VR), Kekeli Technologies, OCP Maintenance Solutions, ,GRCC Me Time ו-Aerodrive Engineering Services (רחפנים). כן משתתפים במשלחת קרן UM6P, החממה הטכנולוגית APP Editor וארגון ההאקתון Hack & Pitch.

בפתיחת הועידה, יום רביעי ב- 8:00 בבוקר, תקיים OurCrowd מסיבת עיתונאים מיוחדת בהשתתפות ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd, ד"ר סבאח אלבינלאי, יו"ר OurCrowd Arabia ויאסר ביאז, מנכ"ל UM6P Ventures. השלושה יציגו את צמיחת תעשיית ההיי-טק של מרוקו וכן את ההשפעה הכוללת של הסכמי אברהם על האזור.

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd: "הסכמי אברהם הולידו מציאות חדשה עבור ישראל ואזור המזרח התיכון וצפון אמריקה OurCrowd גאה מאוד על כך שהניחה את היסודות לבניית שיתופי פעולה חדשים ופוריים בין חברות הפורטפוליו שלנו, משקיעים ושותפים הן בישראל והן במרוקו. אנו נערכים להמשך הצמיחה של שותפות נפלאה זו ואנו מצפים לארח באופן קבוע משלחות גדולות יותר ממרוקו בעתיד הקרוב".

יוסוף ספאר, מנהל הפיתוח העסקי של OurCrowd Arabia לאזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, מסר: "למרוקו יש פוטנציאל גדול כשער לאפריקה ולאירופה ועתה כשאנו מוסיפים את הקשרים האסטרטגיים שלנו עם ישראל – השמים הם הגבול".

עוד מידע על סדר היום של הוועידה ניתן למצוא כאן