כתב "מעריב" יהודה שרוני, שוחח הערב (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, והתייחס לאתגרים שעומדים בפני שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "אנחנו הולכים לקראת שנתיים קשות, הרבה יותר קשות מבחינת הצמיחה, זה גוזר ירידה בהכנסות ממיסים", ציין.

משדרים עסקים כרגיל: נתניהו וצמרת האוצר דנו באישור תקציב המדינה

עוד הוסיף כי "יש ירידה כבר מההכנסות בהייטק עוד לפני הרפורמה המשפטית וגם ממיסוי נדל"ן . המשק הולך להאטה מסויימת בגלל הריבית, בגלל העצירה בשוק הנדל"ן, ולכן יכולת התמרון של שר האוצר היא לא כל כך גדולה, מה גם שהוא לא הביא בחשבון את ההשפעות של הרפורמה המשפטית לגבי ההכנסות מהשקעות זרות, ממיסים וכדומה".

הוא פירט בנוגע להשלכות: "מבחינת הכנסות, תהיה ירידה בהכנסות, לכן יהיה צורך בקיבוץ בהוצאות או בירידה בהיקף ההוצאות. יש כל מיני התחייבויות שברור מאליו שלא תצאנה אל הפועל כמו חינוך חינם לגילאי 0־3, כמו תוספת של 20 אחוזים לחיילים, כמו עלייה כמעט בלתי מוגבלת בתקציב משרד לביטחון לאומי".

שרוני התייחס לאזהרת נגיד בנק ישראל את ראש הממשלה, מפני השלכות אפשריות של הרפורמה המשפטית על הכלכלה: "אני חושב שבהחלט צריך להביא את הדברים בחשבון, ועובדה שהכלכלנית הראשית לא מסתפקת בביקורת או בהערכות שמרניות, אלא טרחה להביא את העמדה והדברים שלה גם בישיבת התקציב שנוהלה אתמול אצל ראש הממשלה. המבחן המיידי יהיה כמובן הורדת דירוג האשראי או שינוי דירוג האשראי, חברות דירוג האשראי גם לא צריכות להוריד את הדירוג מיידית אלא לתת תחזית שלילית או תחזית של הורדת דירוג אם לא יעשה א', ב', ג', ד'".

"כרגע לא תהיה השפעה מיידית מבחינה כלכלית בשנה הקרובה אבל מדובר בתקציב דו שנתי, אני מניח שאם יתחילו לראות באמת ירידה משמעותית יותר בהכנסות מההייטק או האטה משמעותית בהכנסות נדל"ן או בשוק ההון אז מקבלי ההחלטות יצטרכו להביא את זה בחשבון וייתכן שיתכנו צעדים יותר משמעותיים כמו שינוי המס או העלאת המע"מ ודברים מהסוג הזה", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.