אתמול הסתיימה תוכנית ההאצה החמישית במיזם "הכוורת" מייסודם של הג'וינט וקרנות הביטוח הלאומי, שבמסגרתה 16 מיזמים חברתיים העוסקים בפיתוח פתרונות לבעיות חברתיות מתחומים שונים סיימו תהליך פיתוח של חצי שנה. "הכוורת - המרכז ליזמות וחדשנות של ישראל" מהווה מסגרת ליזמים לפיתוח ובמסגרתו הם קיבלו ידע, כלים, מנטורינג ותמיכה כספית מהארגונים המייסדים.

כעת הם עוברים לשלב של הטמעה בשטח ופעילות עצמאית, ובין המיזמים אפשר למצוא את "רקמה אנושית" - קהילה של אחים למתמודדי נפש, וסיוע בחיזוק הקשר בין מתמודדי הנפש לאחיהם למען שילובם בקהילה, את מיזם "שמים לב" - מיזם חברתי לאומי להעלאת מודעות והנגשה של מכשירי דפיברילטור בישראל, ENOLA - ממשק דיגיטלי לתמיכה מערכתית למשפחה במשבר, ועוד רבים.

באירוע הסיום השתתפו ד"ר סיגל שלח, מנכ"לית ג'וינט ישראל, ומורן מזרחי, מנהלת אגף קרנות הביטוח הלאומי וכן מנכ"ל "הכוורת", זוהר שרון, שמספר: "הכוורת הוקמה לפני כחמש שנים, במטרה לקדם את היזמות החברתית בישראל ולאפשר ליזמיות ויזמים חברתיים כלים וחיבורים, כדי לפתור בעיות חברתיות בחברה הישראלית. היום עשרות הבוגרים שלנו נותנים שירותים לחברות, עיריות ומשרדים ממשלתיים, ועוזרים לקדם את רווחתן של האוכלוסיות המוחלשות, מאפליקציות שמסייעות לחירשים, דרך שירותים חברתיים לסיוע לזקנים ועוד".