הסכם השכר במגזר הציבורי, שהוא חלק מהסכם המסגרת, ייחתם השבוע. פרטים אחרים מההסכם גובשו בסוף השבוע בפגישות בכנס העבודה באילת בין מזכ"ל ההסתדרות ארנון בר דוד לבין הממונה על השכר באוצר אפי מלכין, שהחליף את קודמו בתפקיד קובי בר נתן.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ההסכם החדש יפצה על עליית האינפלציה בשנים האחרונות, ויכלול תוספת למפרע משנת 2020 (מועד החתימה של ההסכם האחרון). מדובר בתוספות שכר של כ־1.5% לשנה, שכבר כלולים בתקציב המדינה ל־2023/24. חוץ מתוספת זו ההסכם (כולל קיצור שבוע העבודה) מגלם תוספת כוללת של כ-15% לעובדים במשק. אחת הבשורות בהסכם החדש הוא הפעלת שבוע עבודה מקוצר, העומד כיום על 42 שעות ונחשב לאחד הארוכים במדינות OECD.

הישג לא פחות חשוב הוא הפעלת "קופסאות סיוע" נקודתיות לסקטורים ייחודיים כפי שהיו בתקופת הקורונה, בהם סקטור הסייעות שכולל כ־60 אלף עובדות ועובדים, שיקבלו פיצוי מיוחד על שחיקה שכרם מעבר לפיצוי שהוסכם בסקטור הציבורי. על ההסכמים המיוחדים יוחלו צווי הרחבה שיהיו בתוקף גם לגבי עובדים שאינם מואגדים בהסתדרות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בן דוד הבהיר: "במסגרת הסכם מסגרת במגזר הציבורי, לאחר שנים של עליית האינפלציה ויוקר המחיה, אנחנו מצפים לתוספות שכר גבוהות. העובדים יקבלו פיצוי כחלק מהסכם מסגרת מצוין, וכבר בימים הקרובים נביא את הבשורה".