חברת המים הלאומית מקורות מרחיבה את פעילותה הבינלאומית בתחום הייעוץ והתכנון של משק המים הדרום אמריקאי – בימים האחרונים חתמו בכירי החברה על שורת חוזי עבודה חדשים בארגנטינה, במטרה לבנות תוכניות אב מקיפות לסקטור המים שסובל בשנים האחרונות מפגיעה בשינויי אקלים וערעור המאזן האקולוגי שם. שינויים אלו הובילו את השלטון הארגנטינאי לתת מענה לתכנון ובקרה ארוכי טווח בעיקר לחקלאות ומשקי הבית, תוך הישענות על חדשנות ישראלית והיכולת לשלב שימוש מושכל במשאבי טבע שונים.  

ההסכמים החדשים שנחתמו לאחרונה בוצעו מול חמש פרובינציות - קטמרקה, לה ריוחה, ריו נגרו, פורמוסה וסנטה קרוז. בשלוש הפרובינציות הראשונות מקורות תבנה תכנית אב ותכנון, ואילו בשתי הפרובינציות האחרונות מקורות תשמש כגוף מבקר לביצוע תוכניות שאושרו שם זה מכבר. ההיקף הכספי המשוער של כלל ההסכמים החדשים נאמד בכ-11 מיליון שקל. 

שורת ההסכמים החדשה מצטרפת לשני הסכמים אחרים שנחתמו באוגוסט 2022 בארגנטינה מול הפרובינציות מנדוסה וסאן חואן, שני אזורים שממוקמות במרכז ארגנטינה ונחשבים לבעלי כלכלת חקלאות ענפה בעיקר של גפנים ותעשיית יין, עם תרומה של מעל ל-90% מייצור היין בארגנטינה. בכך מגיע מספר ההתקשרויות של חברת מקורות בארגנטינה לשבעה במספר, כך שמקורות פעילה למעשה בכ-30% משטחי המדינה. 

החתימה על החוזים בוצעה בנוכחות שר הפנים של ארגנטינה, אדוארדו דה פדרו (Eduardo de Pedro), שר התשתיות גבריאל קטופודיס (Gabriel Katopodis) ושגריר ישראל בארגנטינה אייל סלע, כמו גם מושלי הפרובינציות השונות. את המשלחת של מקורות הובילו יו"ר דירקטוריון החברה יצחק אהרונוביץ', המשנה למנכ"ל דני סופר, ובכירי המחלקה המסחרית ברק גרבר ודר' דייגו ברגר.  

יו"ר הדירקטוריון אהרונוביץ' אמר לאחר החתימה שמקורות רואה בחוזים החדשים בארגנטינה הזדמנות להרחיב את פעילות החברה באמריקה הלטינית, והחברה כבר נמצאת במגעים לקידום פעילות נוספת. "ההתקשרות החדשה בארגנטינה מהווה הרחבה של פעילות החברה בחו"ל, זאת לאחר פעילות ענפה בתחום במהלך 2022 עם חתימה על התקשרויות בהודו, באזרבייג'ן ובמרוקו. מקורות כבר פעילה בבחריין ומול ממלכת ירדן, ובכוונת ראשי החברה להמשיך ולפתח את מתן שירותי הייעוץ והתכנון למדינות שונות, תחת ההבנה שמשבר האקלים ומצוקת המים תלווה את המדינות השונות עוד שנים רבות", סיכם.