ראשי המגזר העסקי תקפו אתמול בצורה חסרת תקדים את הנהלת האוצר ואת הממשלה בשל התעלמות מצרכני המגזר בחוק ההסדרים. ל"מעריב" נודע כי שלשום בלילה נערכה ישיבה חסויה בין הצדדים, שנמשכה כשלוש שעות. בראש נציגי האוצר עמד המנכ"ל שלומי הייזלר והשתתפו בה בין השאר הממונה על התקציבים יוגב גרדוס, מנהל רשות המסים ערן יעקב ואחרים.

מטעם המגזר העסקי השתתפו נשיא המגזר העסקי דובי אמיתי, נשיא ארגון העצמאים להב רועי כהן, נשיא ארגון בעלי המלאכה והתעשייה יוסי אלקובי, מנכ"ל איגוד הבנקים איתן מדמון ומנכ"ל איגוד חברות הביטוח ד"ר גיא רוטקופף. בפגישה אמיתי תקף בחריפות את אנשי האוצר וטען כי בחוק ההסדרים אין מנועי צמיחה למשק. הדברים נוגעים בעיקר להיעדר ארנונה עסקית וקרן ארנונה, היעדר הכשרות מקצועיות, פחת מואץ לעסקים ועוד. אמיתי תקף במיוחד את הסעיף שמאלץ את הבנקים להפוך למלשינים נגד אנשי עסקים (באמצעות אילוצם להעביר מידע) וכינה את ההצעה הזויה.

גם כהן התבטא בחריפות והבהיר כי לאחר ההבטחות שהופרחו לחלל האוויר, הסבלנות פוקעת כעת והעצמאים ייאלצו לצאת לרחובות במחאה. הוא טען שבניגוד להבטחות לא הופעלה עד היום רשת ביטחון. ״לא נהיה יותר שק החבטות או ילד הכאפות של הממשלה", זעם כהן והוסיף כי "לעצמאים ולבעלי העסקים יש זהות, ואף אחד לא ייקח מהם את הזכויות המגיעות להם - לחיות בביטחון כלכלי בישראל".

מנכ"ל איגוד חברות הביטוח טען כי הסעיף העיקרי בחוק ההסדרים מתייחס לחברות הביטוח ולפגיעה בביטוחים הרפואיים, שעלולה לפגוע גם בציבור הרופאים. מנכ"ל איגוד הבנקים קבל נגד עודף הרגולציה, המונעת לדבריו מהמערכת כניסה לתחומי פעילות נוספים. מנגד, מנכ"ל משרד האוצר הופתע מעוצמת ההתקפה של הנוכחים על משרדו.