המנכ"ל והמייסד-שותף של ענקית ההייטק Wiz, אסף רפפורט, הודיע היום (שני) כי יוניקורן הסייבר הישראלית מגייסת 300 מיליון דולר, אך הכסף לא ייכנס לארץ: "לצערנו, לאור ההפיכה המשטרית, הכסף שגייסנו לא ייכנס לישראל. החשש הגדול שלנו לגבי ההייטק הישראלי הוא לא רק בכספים שיוצאים מישראל, אלא גם בכספים הרבים שכבר לא ייכנסו לארץ".

רפפורט המשיך והביע את חששו: "אני שומע מכל עבר קולות של משקיעים מודאגים, של יזמים שמוציאים בחשאי כסף מהארץ ושל עובדים המפחדים לעתידם בישראל. חברת Wiz הצליחה עד היום בזכות אקו-סיסטם מדהים שקיים בישראל, אבל הוא עומד כרגע בפני סכנה קיומית. אני מאמין ומקווה שקולות הכאב העולים מכל חלקי העם יביאו את הממשלה להתמקד באירועים הביטחוניים, לעצור את מהלכי החקיקה ולחתור לפשרה אמיתית שמקובלת על כל הצדדים".

אסף רפפורט (צילום: עומר הכהן)
אסף רפפורט (צילום: עומר הכהן)

כזכור, בתחילת החודש הודיעה חברת Wiz על כך שתעביר את חלק מחשבונותיה העסקיים של החברה מחוץ לישראל, בעקבות החשש מהמהפכה המשפטית. החברה תשאיר בארץ כספים לניהול ענייניה השוטפים כגון שכר עובדים, שכ"ד והוצאות שונות. Wiz היא לא היחידה שמוציאה את כספיה מישראל, אלא גם יוניקורן ההייטק פאפאיה גלובל. המנכ"לית והמייסדת-שותפה של החברה, עינת גז, אמרה לפני כחודש כי: "ברפורמה המתגבשת, אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל, זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש".