ד"ר עמוס גבריאלי, שנחשב לאחד מבכירי המגשרים בישראל, אם לא הבכיר שבהם, החל בשבוע שעבר בתהליך הגישור בין בית ההשקעות מיטב למגישי התביעה הייצוגית נגדו.

עבודתו של גבריאלי החלה בעקבות המלצת בית המשפט העליון על הליך זה. "תיק מיטב" הגיע לבית המשפט העליון בעקבות הערעור שהגישו באי כוחו של בית ההשקעות, לאחר החלטת שופטת בית המשפט המחוזי ד"ר מיכל אגמון כי הוא יפצה את לקוחות קופות הגמל בסכום של 400 מיליון שקל בגין גביית דמי ניהול בקופות הגמל שלא כדין.

העליון אומנם לא פסק בערעור לטובת מיטב ולא ביטל את פסק הדין, אולם לא דחה אותו על הסף. התביעה נגד בית ההשקעות הוגשה על ידי ישראל גרינברג ומיכאל לוינהרד. הפסיקה לטובתם, בסכום חסר תקדים במערכת הפיננסית הישראלית, ניתנה בדצמבר 2021.

הליך הגישור אמור להסתיים בתוך מספר חודשים, כשהמטרה של נציגי מיטב היא להפחית לפחות במחצית את סכום הפיצוי. במקביל, מיטב כבר הפרישה בספריה חלק מכספי התביעה, כך שכל פשרה בנושא תיחשב להישג.

בית ההשקעות מנוהל על ידי אילן רביב, ומטרתו היא להגיע לפשרה בתיק, שסביר להניח כי תגיע. אם לא תהיה פשרה התיק יחזור לבית המשפט העליון, שיקבע סופית את סכום הפיצוי, שככל הנראה יהיה נמוך מזה שנקבע במחוזי.

אילן רביב מנכל מיטב דש  (צילום: רמי זרנגר)
אילן רביב מנכל מיטב דש (צילום: רמי זרנגר)