בנק לאומי, בשיתוף עם הקליניקה של בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה של אוניברסיטת בר־אילן, משתפים בימים אלה פעולה לצורך הנגשת שירותים חיוניים לגיל השלישי.

ניידת בדיקות העיניים של בר־אילן, יחד עם שירותי הסניף הנייד של בנק לאומי, ייצאו למיקומים שונים ברחבי הארץ על מנת לספק שירותים לאוכלוסיית הגיל השלישי, הגרים בדיור מוגן ומתקשים להגיע לשירותים חיוניים בשל קשיי נגישות או קשיים אחרים. הסיוע של לאומי מאפשר להרחיב את השירות לעשרות מיקומים ברחבי הארץ ולהגדיל את החשיפה והשירותים עבור מאות קשישים.

הדוקטורנט גד סררו מבית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה מספר: "הבדיקות בחינם מסייעות לאנשים שבמצב אחר לא היו מגיעים לבדיקות".
אביבית קליין, סמנכ"לית משאבי אנוש בלאומי, מוסיפה: "זהו פרויקט מבורך, שמסייע למאות קשישים ומאפשר נגישות מקסימלית לאלו המתקשים בניידות".

ניידת בדיקות עיניים וסניף נייד של לאומי בדיור מוגן בנתניה  (צילום: כפיר סיוון)
ניידת בדיקות עיניים וסניף נייד של לאומי בדיור מוגן בנתניה (צילום: כפיר סיוון)

הסניפים הניידים של בנק לאומי, הכוללים איוש בנקאי, עמדות מידע וכספומטים, מגיעים לבתי דיור מוגן, מועדונים ומסגרות פעילות נוספות כדי להנגיש שירותים בנקאיים לאזרחים הוותיקים, המתקשים להתמודד עם התמעטות הסניפים והמעבר לבנקאות מקוונת. בסניף הנייד והמונגש ניתן לבצע פעולות כמו הפקדת צ'קים, משיכת מזומנים בשקלים ועוד.

גם הקליניקה הניידת של בר־אילן מאפשרת שירותי בדיקה מתקדמים, ממש כמו מרפאה. מעבר למדידת ראייה, האופטומטריסטים והסטאז'רים הנלווים אליהם מאתרים במקרים רבות מחלות כמו קטרקט או תחילת ניוון של הרשתית, ומפנים את האדם לרופא.