המסחר בבורסה לני"ע ביום הראשון לחודש מרץ נפתח באופן חיובי. לאחר ירידות שערים שנרשמו במהלך פברואר, המיוחסות בעיקר לרפורמה המשפטית, נרשמו אתמול עליות שערים בכל אפיקי המסחר. בלטו במיוחד עליות השערים של עד 3% במניות הבנקים, שספגו בפברואר ירידות חדות.

הדוחות הכספיים השנתיים של הבנקים ל־2022 יפורסמו במרוצת השבוע הבא. על פי ההערכות, מדובר בדוחות משופרים והרווח הכולל של חמשת הבנקים הגדולים נאמד ביותר מ־22 מיליארד שקל. במקביל לעליות בבורסה, בשוק מטבע החוץ נחלש הדולר לעומת השקל. במהלך המסחר, התחזק השקל בכ־1.5% ואחר כך נחלש במקצת. נזכיר שפיחות השקל לעומת הדולר הסתכם בפברואר ב־5.7%. בשוק ההון מעריכים כי עליות השערים מאתמול אינם מבשרות שינוי בסיסי במגמות המסחר.

בשלב זה, הרפורמה המשפטית מקודמת בכנסת במלוא עוזה ואין כוונה להאט את התהליך. בנוסף, בנק ישראל צפוי להמשיך ולהעלות את הריבית בהחלטה הקרובה בתחילת אפריל. הריבית הגבוהה תמשיך להעיק על השווקים. מדובר בשינוי טכני בעיקרו, שנועד לאפשר למשקיעים המוסדיים להתחיל את חודש מרץ ברגל ימין, זאת לאחר הירידות בפברואר שגררו את קופות הגמל וההשתלמות לתשואות שליליות של 1.5% (ראה ידיעה פותחת בטור צד).