ענקית הקמעונאות הבין-לאומית SPAR בדרך לישראל:  שופרסל ועמית זאב חתמו על הסכם להשקת הרשת. על פי ההסכם, תוקם חברה משותפת שתוחזק על ידי שופרסל בשיעור של 19.9% ועמית זאב בשיעור של 80.1%.

מומחית מסבירה: כניסת רשתות שיווק זרות אכן תסייע בהורדת המחירים בישראל?
התחרות בקמעונאות מתחממת: ענקית מזון הולנדית בדרך לישראל

במסגרת ההסכם, לחברה המשותפת עם עמית זאב, שישמש כמנכ"ל החברה, יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת מותג SPAR וכן לייבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי הרשת בישראל. החברה המשותפת תפעל, בין היתר, לפתיחת חנויות SPAR בישראל וכן תספק לשופרסל מוצרי SPAR אשר יימכרו ברשת. לשופרסל תהיה הזכות לרכוש מהחברה המשותפת את המוצרים הנושאים את המותג SPAR, כאשר החברה המשותפת תהיה רשאית לרכוש מהחברה מוצרים וכן שירותים לוגיסטיים.

ההסכם מסדיר את יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אשר יוכלו להתחרות זו בזו. שופרסל תעמיד לחברה המשותפת, במספר אבני דרך, סך של 28 מיליון ש"ח אשר חלקו כהשקעה וחלקו כהלוואת בעלים. ההסכם כפוף לאישור רשות התחרות.

סניף של רשת SPAR (צילום: יחצ)
סניף של רשת SPAR (צילום: יחצ)

מנכ"ל קבוצת שופרסל, אורי וטרמן מסר: "ההסכם שחתמנו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להוזלת יוקר המחייה בישראל, על ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים, בכדי להגביר את התחרות בשוק המזון ומוצרי הצריכה"  עמית זאב הוסיף כי "החתימה על ההסכם היא אבן דרך משמעותית בהגעתה של רשת SPAR לישראל, אשר תביא עימה סטנדרטים בינלאומיים, רעננות, חדשנות ושפע של מוצרים במגוון רחב של סגמנטים, אשר יאפשרו תחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי".

עמית זאב, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל יינות ביתן, ניהל קודם לכן את רשת דור אלון ו־am:pm וסיים כמנכ"ל הקבוצה. רשת SPAR מצטרפת לרשת קרפור הצרפתית שנכנסה לישראל לפני כחודשיים באמצעות רשת יינות ביתן ורשת מגה מקבוצת אלקטרה. הרשת בניהול אורי קילשטיין כבר נכנסה לשוק השוקולד במטרה להתחרות ישירות מול קבוצת שטראוס.

SPAR היא רשת קמעונאות הולנדית שמוכרת רישיונות זכיינות ברחבי העולם. החברה הוקמה בהולנד ב-1932, ונכון ל-2017 מחזיקה ב-13,112 סניפים ב-48 מדינות. חנות SPAR עשויה להיות עצמאית מהרשת, ולפעול באופן של זיכיון בהתאם לאופן בו המותג פועל באותה מדינה. סוג החנויות ש-SPAR מפעילה משתנה בהתאם למקום ולמותג: SPAR אקספרס, SPAR Neighboorhood ו-EuroSPAR הם חלק מהמותגים שמפעילה הרשת.