לרגל יום האישה הבינלאומי, בנק הפועלים משיק את "דנית החסכנית" – דמות השראה נשית לילדות נערות ונשים כחלק מקידום שוויון מגדרי וצמיחה פיננסית. דנית, תהווה המשך לדמות המיתולוגית של "דן החסכן", שהגיחה אל העולם בשנות ה-60.

על פי הודעת הבנק, דנית היא "נכדתו" של דן, ותהווה מודל לילדות, נערות ונשים לעידוד אקטיביות פיננסית. מסקר של הרגלים פיננסיים שהבנק ערך ודגם מאות אנשים בישראל, עלה כי עדיין קיים פער בין המינים וישנו צורך בחינוך פיננסי ויצירת דמויות הזדהות בנושאי התנהלות פיננסית והצלחה עסקית וכלכלית עבור נשים.

דן החסכן ודנית החסכנית (צילום: Gravity Creative Tech)
דן החסכן ודנית החסכנית (צילום: Gravity Creative Tech)

נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, מסרה: "אנחנו בבנק הפועלים יודעים שילדות, נערות ונשים חולמות בגדול ושהן יכולות לעשות הכול. הן רק צריכות את התמיכה, את המשאבים הנכונים ובעיקר מודל לחיקוי. לפיכך, החלטנו להשיק את דנית החסכנית שתהווה דמות להעצמה נשית ולהזדהות בכל הקשור להתנהלות פיננסית נכונה ולהצלחה עסקית וכלכלית".

"עבור בנק הפועלים קידום נשים אינו טרנד חולף, זה ב-DNA של הבנק. בנק הפועלים הוא בין 4 החברות הישראליות היחידות שניגשו למדד GEI היוקרתי לשוויון מגדרי וקיבל ציון הגבוה ב-5% מהציון הממוצע בסקטור הפיננסי ובכ-8% מהציון הממוצע הכללי במדד", הוסיפה.