אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, התראיין היום (ראשון) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס להלך הרוח במשק בעקבות קידום הרפורמה במערכת המשפט.

"פגיעה שתשתרש לאזרחים": כך הרפורמה המשפטית עלולה להשפיע על הכיס שלכם
אחת ולתמיד: המומחים קובעים האם הרפורמה המשפטית תועיל או תיפגע בישראל?

"מה שאפשר להשיג בשלושה ימים זו התחלה של שני הצדדים בכנות לניהול משא ומתן, לא סיכום", אמר לין בפתח דבריו, "אנחנו דיברנו על כך שבאים ויושבים ביחד בלי תנאים מוקדמים. אני מבין שנציגי האופוזיציה אינם מוכנים לבוא ולשבת בלי תנאים מוקדמים. הם אומרים 'אנחנו רוצים קודם כל לדעת שהחקיקה נעצרת'. לדעתי, ברגע שהולכים אל הנשיא ומתחילים דיון, בוודאי שצריך להפסיק את החקיקה, כי אחרת זה לא דיון רציני".
 
"שלושת ימים האלה זה כדי ליצור את הפלטפורמה שבה אפשר באמת לנהל משא ומתן, לא להגיע לסיכומים ולומר 'נכשלנו'", הוסיף, "הכוונה היא כמובן ליצור פלטפורמה מתוך כוונה להיכנס למשא ומתן, שלפי דעתי יכול להימשך גם חודש, מה זה משנה כרגע? לא חשוב כמה זמן, צריכה להיות תקופת זמן סבירה, לפי דעתי זה חודש ימים".

לאחר מכן נשאל לין מה הנזקים המצטברים למשק עד כה מקידום הרפורמה, והשיב: "לא הייתי אומר שיש קיפאון, הייתי אומר שיש חששות כבדים. אף אחד לא סוגר את העסק שלו, זאת הפרנסה שלו, הוא בנה את זה, הוא לא יחסל את זה, הוא לא יהרוס את זה, אבל מה? הוא יחשוש מאוד לבצע השקעות חדשות, זו הבעיה המרכזית. במגזר שאותו אני מייצג אין סגירת עסקים, יש דאגה כבדה שתמנע השקעות חדשות".

כמו כן, התייחס להמשך החקיקה המתמשכת וציין כי "זו שגיאה חמורה. ככה לא מעבירים חקיקה ולא חקיקה שיכולה לשנות את פני המדינה. הדבר הזה יכול לעלות לכדי שינוי משטרי, בהחלט כן. אם אנחנו עושים את הפעולות הבאות שבעצם מבטלות בפועל את הביקורת השיפוטית, מונעים בכלל אפשרות של ביקורת של מעשה של סבירות המעשה, ונוסף על כך מינוי שופטים על ידי הפוליטיקאים ככוח מכריע, כל זה ביחד יכול להוליד שינוי משטרי, ללא שום ספק".  

"אני לא בטוח שבג"ץ יפסול את החקיקה הזו. הרבה אנשים שמתנגדים לרפורמה תולים תקוות יתר בכך שבג"ץ יפסול את החקיקה, זה לא כל כך פשוט. זה גם לא מובן מאליו, זו לא הדרך. הדרך הנכונה כרגע היא ליצור את אותו דיון שונה ומשותף בתיקונים האלה, ואינני אומר שאין צורך בכלל בתיקונים. יש מקום למספר תיקונים, לא לדבר שהוא בממדים של הפיכה", אמר לסיום דבריו.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM